AVE

de Vikipedya, la ansiklopedya líbera
Saltar a: navigación, buxcar

AVE, acrónimo de Alta Velocidad Española (en Castilyano, Alto Prestor Español ma endemás es el biervo "ave", que siñifica "páxaro" en Castilyano, es un treno de alto prestor que puede alcançar un prestor de hasta 300 km por ora en una linea dedicada.

Mapa de rutas del AVE (Fevrero 2008)

Istoria[trocar | editar código]

El AVE empeçó a prestar servicios entre las civdades de Madrid i Sevilla en el 21 de Abril de 1992, sivdades que están a una distansya de 471 km, con un tempo normal de viaje de unas dos y media oras. Escogieron a Sevilla como el primer destino del AVE este año, porque se abría la Exhpozición Universal en la civdad, por lo que iba ser el mejor simbol de la modernidad de España verso el mundo.


Desvelopamiento de la red actual[trocar | editar código]

La linea de alto prestor que conecta a Madrid i Barselona esta en la su etapa final entre Camp de Tarragona i la civdad capital de la Comunidad Otonoma de Cataluña. La seksion priméra de Madrid a Lleida, pasando por Saragosa, iva ser aperturada en Oktobre del anyo 2003. En Diziémbre del anyo 2006, el AVE empeso a prestar servisio asta Camp de Tarragona. Se espera ke el AVE yege a Barselona en Diziembre del anyo 2007. Kuando se komplete, la linea Madrid-Barselona va ser una de las lineas de lunga distansia mas prestas en operasion komersial, kon trénos ke van yegar a un prestor de asta 350 km/o i kuvrindo los 600 km entre las dos sivdades en 2.5 hours, kon los trénos Talgo 350 (AVE Serie 102) i Siemens Velaro (AVE Serie 103), endemas de los trénos Alstom AVE Serie 100 ke se uzan en la linea a Seviya. Antes este tomaba casi seis oras.

Trenos Talgo 350 de AVE via Tarragona

Lineas en Servicio[trocar | editar código]

Aktualmente ochu lineas forman el sistema AVE:

La estasion sentral del sistema es la estasion de Atocha, en Madrid.

Linkes exhternos[trocar | editar código]

  • AVE (en Castilyano)