Bektashi

de Vikipedya, la ansiklopedya líbera
Saltar a: navigación, buxcar
Este artikolo uza la grafiya de Aki Yerushalayim para la lingua judeo-espanyola. Mersi muncho por mantener el artikolo uzando este estil.

La orden Bektaşi es una ermandad sufí ke vyene orijinalmente de la Turkiya. Los myembros de esta Tarikat son sigientes de Hadjı Bektash Velí (1209-1271), un místiko musulmano. La orden tyene su base en Hadji Bektash, en la provinsia de Nevşehir, onde es enterrado el fondador. La ermandad konsidera a Alí El Halifa (600-661) suksesor lejítimo del Muhammed el Profeta. Este movimiyento atraye a los shiís i alevís de Turkiya.

Orijinalmente, sus dervishes o myembros komunes de la ermandad fueron los responsavles de islamizar a los kazalinos kristianos de Anatolya i de los Balkanes (komo los Bosnios y Albanezos).

Los Yenicheris adoptaron a Hadji Bektash como el líder espiritual —inkluso azíyan yamarse ijos de Hadji Bektash—, i tomaron de los bektashís siyertas seremoniyas i algunos de los elementos de su vestido i ritual, komo la mano de Fátima i la espada Zülfikar de Ali .

Los alevís o nusayris, ke forman hoy el 20% de la povlasyon de Turkiya i tanbiyen enkeuntranse en Bulgaria, se consideran bektashís —o byen alevís bektashís—. En Albania i Kosovo, por influensiya de la egzistensiya turkana, subsistan rituales bektashís entre la povlasyon musulmana.

Literatura[trocar | editar código]

Muhammed Seyfeddin Ibn Zulfikari Derviş Ali; Bektaşi İkrar Ayini, Edision Kalan. Tresladado del Turko Ottomano por Mahir Ünsal Eriş, Ankara, 2007 (Turko)