Djudios de Marroko

de Vikipedya, la ansiklopedya líbera
Saltar a: navigación, buxcar
Betahayim de Zaouit El Bir Dades, Essaouira.

Son yamados djudios de Marroko akeyos djudios ke biven o bivían en la rejion del Maghreb yamada ansina. Munchos de estos djudios arrivaron diskués de la destruksiyon del sigundo Bet Amikdash i otros, los yamados megorashim, arrivaron de la Peninsola Iberika diskués del Edikto de Granada enel anyo 1492, kuando los djudios fueron arrondjados de los reynos de Espanya i Portugal.

En la anyada de 1940, se kreye ke bivían mas de 250.000 djudios en Marroko. Oy endiya, unos 5.000 djudios biven en el payis, espesialmente en la sivdad de Kasablanka. Los djudios de Marroko i sus ijos pueden toparsen en Israel, Fransia, Kanada i Venezuela.

Lingua[trocar | editar código]

Alkunos djudios de Marroko, espesialmente los mas aedados, avlan uzando el lashon marrokano del djudeo-arabo; Kol Israel tiene programas de radio en este lashon[1] i endemás unos 2.500 yisraelianos (en su majorita sharfos) avlan djudeo-bereber. En kavzo de las komunitas toparsen en la rejion de Marroko basho enfluensia fransesa, la komunita uza la lingua fransesa; en akeyas komunitas del nord del payis (Marroko Espanyol), se avlava la haketia, un lashon de la lingua djudeo-espanyola kon enfluensia del kastilyano moderno, el arabo i el tarifit.

Referensias[trocar | editar código]

  1. Languages in International Broadcasting Service. Autoridad de Radio i Televizyón de Israel

Atamientos eksternos[trocar | editar código]