Inkisizion Portugeza

de Vikipedya, la ansiklopedya líbera
Saltar a: navigación, buxcar
Imajen yamada "Die Inquisition in Portugall", de Jean David Zunner, 1685.

La Inkisizion portugeza fue fondada formalmente en Portugal enel anyo 1536 por demanda del rey João III. El rey Manuel I tenía demandado la kriasión de djuzgos de inkisizion para ansina kumplir su kompromiso de kazamyento kon Maria de Aragon i Kastiya, ma solo diskués de su muerte el papás aprovó el establesimyento de la inkisizion enel payis, del mismo modo komo en Espanya.

Istorya[trocar | editar código]

En Portugal, ande munchos djudios espanyoles eskaparon dempues de ser arrondjados de Espanya enel anyo 1492, el rey Manuel I, diskués de preziones de sus es.huegros, los Reyes Katolikos, dekretó ke los djudios ke no se konvirtiesen en katolikos ivan ser arrondjados del payis enel anyo 1497, lo kualo izo ke munchos djudios se izieron kristyanos.

La Inkisizion portugeza tuvo su empesijo enel anyo 1536 por el rey João III. Al empesijo, el papás tenía basho su kontrolo la inkisizion, ma enel anyo 1539, el rey yamó inkizidor mayor al su ermano, Don Enrique. Enel anyo 1547, el papás akseptó ke la Inkisizion la kontrolase la korona portugeza.

El primer auto de fe fue echo en Lisboa, el 20 de Sietembre de 1540. Enel anyo 1560 se krió un djuzgo de la Inkisizion en Goa.

La Inquisizion portugeza fue amatada por las Kortes Jeneralas enel anyo 1821.