Institut d'Estudis Catalans

Un artíkolo de la Vikipedya, la ansiklopedya líbera

El Institut d'Estudis Catalans (en katalán, Instituto d'Estudios Katalanos, IEK) es un instituto kulturalo katalan privado fondado por inisiativa de Enric Prat de la Riba asigun los akódros de la Diputasiyon de Barselona del 18 de Djunio de 1907 i del 14 de Fevrero de 1911 de la kuala Enric Prat de la Riba era presidente. Lo konforma una korporasiyon akademika, sientífika i kulturala, la kuala tiene por objketivo la abediguasiyon de todos los elementos de la kultura de Katalunya.

Estas fonksiones estan rekonosidas por el Real Dekreto 3118/1976, del 26 de Noviembro, i la Resolusiyon de la Generalidad de Katalunya del 17 de Mayo de 2001, por la kuala se puvlikan los sus estatutos, los kualos arekojen la letra i el espíritu de los akódros fondasyonales. Enel anyo 1922 fue admitido en la Unión Akadémika Internasionala.

El instituto tiene la su sede prinsipala en la sivdad de Barselona i a establesido delegasiyones en todo el su ámbito jeográfiko de aktuasiyon, el kualo abarka todos los lugares de lingua i kultura katalanas (artíkolo 1 del Real Decreto 3118/1976).

La seksiyon filolójika del IEC kumple la fonksion de akademia de la lingua katalana. Las sus kompetensias de normatividá de la lingua son rekonosidas en Katalunya, las Baleares i Andorra. En los Pirineos Oryentales, afilú el karákter no ofisial de la lingua, el Konsejo Jeneral del Departamento de Pirineos Oryentales también rekonose la su avtoridad normativa.[1] En la Komunida Valensiana se rijen por las normas de Acadèmia Valenciana de la Llengua, las kualas son, de fákto, las mismas que las del IEC; mientras ke en la Franja de Aragón, se uzan las sus normativas de fákto, al no ser una lingua ofisial el katalán. El IEC es oy endia el enkargado de la revisiyon del Diksionario Katalán-Valenciano-Balear.

Referensias[trocar | trocar el manadero]

Enlasos eksternos[trocar | trocar el manadero]