Jerusalem Post

de Vikipedya, la ansiklopedya líbera
Saltar a: navigación, buxcar

El Jerusalem Post es un djurnal yisraeli en lingua inglesa, también disponible en la Internet. Egziste endemás una edisiyon semanal internasionala en fransez.

Istorya[trocar | editar código]

El djurnal fue fondado el 1 de Diziembro de 1932 kon el nombre de The Palestine Post por Gershon Agron. El djurnal iva apoyar la gerra por una patria nasionala djudia durante el protektorado britániko de Palestina, estando en kontro de la polítika británika en relasiyon a la inmigrasiyon djudia. El djurnal troka el su nombre a Jerusalem Post enel anyo 1950 dempues de la independensia de Israel.

Durante munchos anyos el djurnal sirkula kon una linea editoriala de sentro-siedra i apoya al Partito Lavorista asta el anyo 1989, kuando es komprado por Hollinger Inc., holding de entreprisas basho kontrolo del milyonario konservador kanadiense Conrad Black. El Jerusalem Post troka antonses la su linea editoriala i empiesa a apoyar al Likud. Munchos de los sus djurnalistas renunsian i fondan el Jerusalem Report. Oy endia, el punto de vista del Jerusalem Post sobro de la aktualitá está en la sentro-dirita, afilu siempre se ankontran alkunos artikolos de siedra.

Ekonómikamente, el djurnal es má serkano al neo-liberalismo. El djurnal está en favor de reformas al sistema yisraeli, un estrikto kontrolo del gasto del governo, la limitasiyon de adjudas sosyalas, un achikamyénto de empuestos i la kriasiyon de leyes en kontro de la kriasiyón de monopolios.

El Jerusalem Post kompite kon el djurnal de sentro-siedra Haaretz, el kualo tambien tiene desde la anyada de los 90 una edisiyon en inglez. Al igual ke todos los djurnales en Israel, el Jerusalem Post sale todos los diyas menos en Shabat i los hagim. El su aktual redaktor en shefe es David Horovitz, el kualo fue redaktor en shefe del Jerusalem Report.

El 16 de Noviembro de 2004, Hollinger vende el djurnal a una entreprisa editoriala de Tel Aviv, Mirkaei Tikshoret Limited.

Atamientos eksternos[trocar | editar código]