Kipa

Un artíkolo de la Vikipedya, la ansiklopedya líbera
Rabi Sabbetai Djaen kon sombrero de kopa alta ke lo sirve komo quipá

La kipa sa?(en ivrit כִּפָּה, "kúpola, parte superior", plural kipot es un sombrero, gorro o prenda la kuala kuvra total o parsialmente la kabesa - es de uzo mandatorio (asta para no djudíos o goyim) al entrar i permaneser en alkunos lugares relijiozos djudios, komo esnogas, sementarios o lugares sagrados, o para meldar, selebrar o estudio de la Tora, Mishna o la Gemara. Los ombres djudios observantes, empero, uzan kipa todo el día i en toda okasiyon.

kostumbre[trocar | trocar el manadero]

Rabi David de sola Pool kon capelo

La kostumbra de yevar kipa no viene de una mitsva en partikolar, a diferensya del talit o de los tefilín; afilú se a echo kostumbre al pasar el tyempo, a tal puinto de trokarse en uno de los atributos má emblemátikos del djudaismo. Ainda, el su orijin es milenario i viene de la epoka de la Gemara (Maséhet Kidushín, "Tratado de kazamyéntos", 31:1), simbolisando la nechesitá de tener presente en todo momento ke Dio está por ariba de los ombres i todas las kosas; i sólu pretende ke la kabesa no kede deskuvrida ante Dio[1].

En el servicio del Bet Amikdash los Kohanim tinian defendido trabashar kon la kabeza deskuvrida, este es uno de los orijines de esta kostumbra.

yarmulke[trocar | trocar el manadero]

Los judíos askenazi tradisionalmente usán el yarmulke(en idish), ke es un chiko sombrero ritual empiegado para kuvrir parsyalmente la kabesa, uzada tradisiyonalmente por los ombres djudios.

La kipa puede ser de tela o de lana bien tejida, i se aze oy endía de munchos kolores, tamanyos i desinyos, para todos los gustos, situasiyones i modas. Afilú ainda se uza muncho la kipa blanka para selebrasiyones alegres, komo shabat, hagim o kazamyéntos, i preta en sinyal de duelo. Es posivel ubikar a un djudio practikante dentro de determinada rama o linea del djudaismo, bazados en el kolor, el tamanyo o el material del kualo está echa la su kipa.

Grão-rabino Shlomo Amar kon turbante


Ver endemás[trocar | trocar el manadero]

Referensias[trocar | trocar el manadero]

  1. Habad Lubavitch

Enlasos eksternos[trocar | trocar el manadero]

Commons Klika akí para ver las imajes de Commons ensima de Kipa.