Letra Evropea de las Linguas Minoritarias o Rejionalas

de Vikipedya, la ansiklopedya líbera
Saltar a: navigación, buxcar
     Payises fondadores del Konsejo de Evropa     Miembros posteriores
Distribusion aproksimada de las linguas avladas oy endiya en Evropa

La Letra Evropea de las Linguas Minoritarias o Rejionalas es un akódro firmado en Estrasburgo el 5 de Noviembre de 1992 por los payises ke azen parte del Konsejo de Evropa para protejer i azer promosion de todas las linguas de Evropa ke no son ofisialas o ke afilu son ofisialas en alkuno de estos payises, no son ofisialas en otros; o endemas akeyas linguas ke son ofisialas ma tienen menester de adjudo del govierno. Los dialektos i lashones de las linguas ofisialas no azen parte del akódro, ansina komo las linguas avladas por los inmigrantes.

El Konsejo de Evropa tiene komo buto kudiar i defender los diritos umanos i la demokrasia, a traverso del dirito politiko.

Se kreye ke unas 40 milyones de sitizenos de la Union Evropea uzan una lingua rejionala o minoritaria istorika.[1] Asigún informes de la UNESCO egzisten mas de 30 linguas evropeas en perikolo,[2] por lo kualo, anke se uza la frasa "lingua minoritaria", kere dezir lingua minorizada i estos biervos no son sinonimos.[3]Los payises eskojen las linguas kon las kualas akódran kudiar i el levelo de proteksion.

Referensias[trocar | editar código]

  1. Lenguas regionales y minoritarias de la Unión Europea. Education and Training. 18 de julio de 2007. (en lingua kastilyana)
  2. Josep Romeu. Aplicación en el Estado Español de la Carta Europea de las Lenguas Regionales o Minoritarias. Pág 39 (en lingua kastilyana)
  3. Javier Ortiz. El dedo en la llaga. 2 de agosto de 2008.(en lingua kastilyana)