Toro Asentado

de Vikipedya, la ansiklopedya líbera
Saltar a: navigación, buxcar
Toro Asentado.

Tatanka Iyotanka, amijor konosido komo Toro Asentado (en inglez Sitting Bull, en lingua sioux: Tȟatȟaŋka Iyotȟaŋka, Grand River, oy en Estados Unidos; 1831 – ibídem, 15 de Deziembre de 1890) era un shefe aborijinalo amerikano sioux hunkpapa.

Toro Sentado es famozo por ser el giador de 3500 sioux i cheyenne en kontro de la Sietena Armada amerikana, basho el kontrolo de George Armstrong Custer, en la batalya de Little Big Horn el 25 de Djunio de 1876, en la kuala los amerikanos pedrieron. Kuando la armada amerikana lo bushkava, Toro Asentado yevó a sus ombres a Kanada, ande se kedaron fina 1881. En este anyo tornó a Estados Unidos kon el buto de azer la paz i eskapar las gerras. Ansina, la Armada Amerikana le dio respekto.

En lingua sioux, Tatanka Iyotanka sinyifika «Bisonte Macho Asentado». El nombre de Toro Asentado yegó a la lingua djudeo-espanyola desde la lingua kastilyana i esta de la tresladasión en inglez, Sitting Bull, deke bull, endemás de sinyifikar toro, es uzada para yamar a los machos de animales paresidos a las vakas, komo el bizon.


Ver endemas[trocar | editar código]

Atamientos eksternos[trocar | editar código]

Commons-logo.svg
Wikimedia Commons alberga kontenido multimedia sovre Toro Asentado