Tsahal

Un artíkolo de la Vikipedya, la ansiklopedya líbera
Soldados israelis endjunto a un tanke Merkava.

Las Huérsas de Defensa Israelis (en ebreo צבא הגנה לישראל, Tsva Hahagana LeYisrael), yamado abrebiadamente צה"ל (Tsáhal), es el nombre de las huérsas armadas de Yisrael, kriadas a partir de unidades egzistentes enla Armada Britanika i del ala paramilitar de la Haganá dempues de la deklarasion de independensia de Medinat Yisrael enel anyo 1948. Los sus objektivos son la «defensa de la egzistensia, la integridad del paez i la soverania de Medinat Yisrael» i la «proteksion de los sus abitantes». Fadado el estado de konstante aktividad militar en las frontieras israelis desde el anyo 1948, el Tsahal es una de las institusiones maz emportantes del medinat, i el gran numero de militares profisyonales se ve augmentado por el servisio militar obligatorio para la mayoria de los sivdadanos mayores de 18 anyos, tanto ombres komo mujeres, ansina komo por un largo periodo de reserva. Los ombres realisan un servisio militar de 3 anyos i las mujeres, un servisio de 21 meses, ambos kon la posibilidad de ser kontratados, si es ke el Tsahal los nessesita, por una epoka de unos anyos o por toda la su vida.

Las Huersas de Defensa Israelis, un egzperimento ke a dimostrado la efikasia y kualidad de los sus soldados en gerras enel Oryente Serkano, kuentan con las tres armas de los prinsipales ejersitos del mundo: La Huersa Aerea, la maz avansada de la rejion i solu komparavel en dominasion i nivel teknolojiko a la de Estados Unidos; una chika ma efikas Marina de Gerra; i la Huersa de Tyerra kompuesta por Infanteria, Akorasados, Injenieros de Kombate, Lojistika y la Intelijentsya, enel ke sirven soldados profisyonales kon reservistas i reklutados kumpliendo kon el su servisio militar, endemas de la Guardia de Frontieras.

Kon un chiko ejersito permanente de soldados profisyonales i personal de karrera, las Huerzas de Defensa Israelis se basan sobre todo en las sus reservas, yamadas regularmente para entrenamiento i servisio. Kando se movilisa la reserva en tyempos de gerra, el ejersito puede sumar varios syentos de miles de soldados, numero grande una vez ke Yisrael es un paez kon sólu syete milyones de abitantes y kuya movilisasyon puede tomar entre 24 y 72 oras.

Soldados relijiosos del Batayon de Enfanteriya Nahal

Las katro ramas militares de Tsahal, Huersa de Tyerra, Huersa Aerea (Heyl Ha'Avir), Marina (Heyl Ha'Yam) i la Guardia de Fronteras (konosida komo «Magav» o Mishmar HaGbull) funsionan basho un komando unifikado, enkabesado por el Shef de Estado Mayor, kargo okupado oyendia por el Teniente Jeneral Gabi Ashkenazi, ken susede en el kargo al Teniente Jeneral Dan Halutz komo responsabel ante el Ministro de Defensa. El Shef de Estado Mayor es nombrado por el governo, por rekomendasyon del primér ministro, oy Ehud Olmert, i el Ministro de Defensa, aktualmente Ehud Barak, por un peryodo de tres anyos ke usualmente se egstende por un anyo adisional.

El Ejersito de Yisrael esta organisado en katro mandos rejionales, el Mando Nord (Pikúd Ha'Tzafón), el Mando Sentral (Pikúd Ha'Merkáz), el Mando Sud (Pikúd Ha'Darom) i el Mando de Retaguardia (Pikúd Ha'Oref), kon unidades enkadradas en Korpos de Infanteria, Akorasados, Injenyeros, Artilyeria, Intelijentsya, Rekursos Umanos, Materiales, Lojistika, i Mando & Komunikasiones.

Istoria del Tsahal[trocar | trocar el manadero]

Las Huersas de Defensa Israelis se kriaron el 28 de mayo del anyo 1948, en el momento de la fondasyon de Medinat Yisrael i la gerra araba-israeli de 1948, susedyendo ansina a la Hagana (organizasyon paramilitar djudia en la epoka del Mandato Britaniko). Del anyo 1949 a 1956, varios konfliktos rejionales provaron la su efektividad.

De los anyos 1956 a 1966, el Tsahal tuvo conflictos menores, lo ke le permitio modernisarse i konvertirse en un efektivo ejersito profisyonal. En este periodo, Yisrael dezvelopo muevas teknolojiyas y portanto un armamento superyor.

Dempues de una dyekada relativamente trankila, el Tsahal tuvo sinko gerras emportantes kon los sus vizinos arabos en menos de 50 anyos: la Gerra de los Sesh Dias (1967), la Gerra de Desgaste (1969-1970), la Gerra de Yom Kipur (1973), la Primera Gerra del Libanon (1982-2000) i la Dosen Gerra del Libanon (2006), en las ke Yisrael ekspandyo las sus frontieras shukur a las sus viktorias militares.

Enlasos eksternos[trocar | trocar el manadero]


Commons Wikimedia Commons alberga kontenido multimedia sovre Tsahal