Wadi Abu Jamil

Un artíkolo de la Vikipedya, la ansiklopedya líbera

Wadi Abu Jamil, ubikada en el sentro de la sivdad de Beirut en el area de Centre Ville, era la máale djudia de la sivdad.

Istorya[trocar | trocar el manadero]

la máale era el korason de la komunita djudia libanesa, kon la má grande i emportante esnoga del paez, la Esnoga Magen Abraham. En la komunita bivian djudios libanezos i endemas arifujiados ke vinían de Surya i de Irak. Anke la mayor parte de la komunita ya avía salido del paez dempues de la Krisis Libaneza de 1958 i la Gerra Sivil Libaneza, las huérsas de la OLP de Yasser Arafat la okuparon má las huérsas Kristyánas o Falanjistas kudiaron la máale durante la Gerra del Libanon de 1982. Afilú la presensia de huérsas palestinas en la máale forsaron a un atako aereo yisraeli el kualo kavzó danyos a la Esnoga Magen Abraham.

La Esnoga Magen Abraham

Oy endia[trocar | trocar el manadero]

Aktualmente, la erensia djudia de la maále esta basho amenasa, ya ke la máale i todo el distrito de Centre Ville estan siendo re-dezvelopados por la entreprisa fransesa Solidere. Enel anyo 2008, la kompanyia resivio munchas kritikas por destruyir tres fráguas antikas las kualas eran uzadas por Djudios Libanezos i ke estavan serka de la esnoga.[1]. Komo kualker otra frágua en Beirut, las fráguas tinían una arkitektura djudeo-arabe zor de konsigir en otro tipo de fráguas.[2] Asigun el djurnal yisraeli Haaretz, la esnoga tambien esta en perikolo de ser destruyida,[3]. Ma endagora, basho el kudiado del Konseho de Komunitas Djudias Libanezas, la esnoga se espera sea restorada.[4]

Dos fráguas residensiales de lukso estan siendo fraguadas en la máale, Wadi Hills[5] i Wadi Grand Residence.[6]


Referensias[trocar | trocar el manadero]

  1. Iskandar, Amine-Jules (March 19, 2008). Unknown title. L'Orient-Le Jour. Retrieved on 2009-5-15.
  2. Statement from SOLIDERE, thejewsoflebanon.org
  3. Beirut’s largest synagogue in danger of being demolished
  4. The Lebanese Jewish Community Council
  5. Wadi Hills
  6. Wadi Grand Residence

Enlasos eksternos[trocar | trocar el manadero]