Ze'ev Djabotinsky

Un artíkolo de la Vikipedya, la ansiklopedya líbera
Ze'ev Djabotinsky

Ze'ev (Vladímir) Djabotinsky (en ivrit: זאב ז'בוטינסקי, en ruso: Зеэв Влади́мир Евге́ньевич Жаботи́нский, Odessa, Rusia Emperiala, 17 de Októbre de 1880 – Mueva York, Estatos Unitos, 3 de Ogusto de 1940) fue un líder zionista, eskritor, traduktor, orador, djurnalista, militar i fondador de la Lejion Djudia durante la Priméra Gerra Mondial. Fue el prinsipal ideólogo de la tendensia zionista revisiyonista.

En toda la su vida, Djabotinsky estaba konvensido de ke un Estado Djudio era una nesechitá istorika la kuala tinía ke yegar. Por este, dedikó toda la su vida al fraguamyénto del mismo, i nunka kestionó kuanto válida era la su reposta.


Djabotinsky fue, entre endemas el primér komandante del Irgun, fondador de la Organisasiyon Zionista Revisiyonista, defensor de Yerushalayim komo la sivdad kapitala del futuro Estado djudio i endemas también fue el fondador del Movimento Djovenil Zionista Beitar, el kualo krió enel anyo 1923.

Djabotinsky deshó un legado intelektualo de miles de eskritos i dokumentos; letras, diskorsos, artikolos publikados, volantes i livros; los kualos sigen giando al zionismo revisiyonista deké la su manera de pensar estava má adelatrada a los tyempos i se ve endagora refleksada en la aktualitá del zionismo i de Israel.

Djabotinsky murio en Ogusto de de 1940 en un kampamento de la organisasiyon djovenil Beitar, el kualo se dezvelopaba en las ahuéras de la sivdad de Mueva York, en los Estatos Unitos d'Amerika.

En el su testamento pidió sólu ke fuese entyerrado en el futuro Estato djudio por orden del govierno ke egzistiera en akel paez. Enel anyo 1964, por orden del primér ministro yisraeli Levi Eshkol, los restos de Djabotinsky fueron yevados al Ar Ertzel en la sivdad de Yerushalayim.

Enlasos eksternos[trocar | trocar el manadero]