Balat

Un artíkolo de la Vikipedya, la ansiklopedya líbera
Or-Ahayim ospital de los djudios en Balat

Balat es la máale djudia mas konozida de la parte evropea de la sivdad de Istanbul i esta situada al sud del Korno de Oro. la otra máale de Istanbul asosiada kon la komunita djudia es Kuzguncuk en el lado asyatiko de la sivdad. Balat se topa entre Ayvansaray i Fener. Este nombre fue dado por ke se topava serka del palasio Blaherna ke se yamava "Palation".

En la istoria de Balat la emportante koza fue ke los djudios ke vinyeron de la Espanya se aresentaron aya, i esto kontinuo siendo una máale de los djudios fina serka tiempo. Aparte de esto komo se aresentaron los djudios de Balat esto travo i a los djudios de Gurgistan a este lugar. Los djudios Serfaradis le se fuyeron de la Inkisizion de la Espanya, kon la envitasyon del rey Beyazıt II vinyeron a Istanbul. Dez del sieklo 15 el puevlo djudio de Istanbol bivyeron en Balat i en Haskoy ke se topa en la otra parte del Korno de Oro.

La forma de las kazaz de los djudios ke se arekojeron aryento del kazal, ez kazaz de tres etajes. abasho es estrecho i el sigundo i treser etaj tienen balkones salidos para afuera.

En entrando por la puerta de viejo Balat por la parte derecha se topa el Kal Yanbol. mas adelantre se topa el Kal de Ahrida ke fue fraguado de parte de los djudios ke vinyeron de Makedonia del kazal Ohri. Dizen ke este kal ez el maz viejo kal ke se topa en Balat. La fragua de oy ez kedada del sieklo 19.

Los djudios de Balat empesaron a emigrar a Israel dez del anyo 1950. Komo loz pokos ke kedaron se fueron a otros lugarez en Istanbol, ansi ke en Balat kedaron muy pokos djudios. En el kazal ay una iglesia ortodoksa nombrada Ayios Strati. La unika Mishkita ka ay en el kazal ez la ke fraguo Mimar Sinan yamada Ferruh Kethüda. Maz aya de la mishkita se topa una iglesia ke era de los Gregos Ortodokses, i en el anyo 1929 fue donada a los Ermenis Gregorien nombrada Surp Hreşdegabet.

Ver endemas[trocar | trocar el manadero]


Ikono de esbozo
Ikono de esbozo

Este artikolo es endagora, muy chiko. Muchiguando el su kontenido vas ayudar a amijorar Vikipedya.
Puedes kitar ayudo kon las vikipedyas en otras linguas.