Diferensya entre trocamientos de "Linea vedre (Kipre)"

Un artíkolo de la Vikipedya, la ansiklopedya líbera
Contenido eliminado Contenido añadido
ch r2.7.1) (robot Adjustado: it:Linea Verde (Cipro)
Liña 55: Liña 55:
[[cs:Zelená linie (Kypr)]]
[[cs:Zelená linie (Kypr)]]
[[el:Πράσινη Γραμμή]]
[[el:Πράσινη Γραμμή]]
[[en:United Nations Buffer Zone in Cyprus]]
[[en:United Nations Peacekeeping Force in Cyprus#Buffer Zone]]
[[es:Línea Verde (Chipre)]]
[[es:Línea Verde (Chipre)]]
[[fa:خط آتیلا]]
[[fa:خط آتیلا]]

Enderechamiento de 7 jul 2012 a las 09:23 la ora

Linea Vedre de Nikosiya, Kipre.

La Linea Vedre es la linea ke parte a Nikosiya, la sivdad kapitala de la isola de Kipre, en dos partes; una ke se topa al nord, basho kontrolo de la Repuvlika Turkana del Norte de Kipre y la otra, ke se topa al sud, basho kontrolo del governo de la Repuvlika Kipriyota, rekonosida internasionalmente. Para ken tiene menester de krusar la linea, puede azerlo a traverso de "Ledra Palace Check Point", lugar basho kontrolo de las huérsas de seguridad de ambos sektores de la isola i de la UNFICYP.

Enel anyo 1960, Kipre yegó a ser un payis independiente, konformado por dos komunidades, kon una majorita de orijin grégo i una minoria turkana. En Diziembre de 1963, la sivdad de Nikosiya bivió konfrontamyentos entre las dos komunidades, lo kualo kavzó ke la sivdad de fakto se partajase en dos. El Sekretario Britániko para las lisiones de la Commonwealth, Duncan Sands, vijitó la isola kon el buto de restorar la kalma. Se organizaron unos enkontros entre las dos komunidades, basho el kudio de Sands. Durante estos enkontros, el jeneral Young, el kualo era el komandante de las huérsas británikas arrivadas para kudiar el afito, markó una línea vedre el 30 de Diziembre de 1963 ensima del mapa de los konfliktos en Nikosiya. Esta linea gano huérsa diskués de ke la Turkiya invadiese la isola en Djunio de 1974 i yego a ser una frontiera de fakto kuando enel anyo 1983, la parte de la isola basho kontrolo turkano deklaró su independensia komo Repuvlika Turkana del Nord de Kipre, un payis ke solo aksepta la Turkiya.

Apertura de kruses en la isola

Crossings

Kaleja Ledra, kortada por la Línea Vedre en Nikosiya

Diskués de kaji 30 anyos de tener defendidos los kusamyéntos, el governo de la Repuvlika Turkana del Nord de Kipre aksepto azer mas kolay el krusamyento de la línea vedre en Avril de 2003, permetendo a los gregokipriyotas krusar enel Krusamiento del Palasio de Ledra, justo ahuéra de las paredes de la sivdad antika de Nikosiya. Esto afitó diskués de una dechizión del Djuzgo Evropeo de los Diritos Umanos.[1]

Oy endiya, se puede krusar la linea vedre en estos puntos :

Entrada ala Repuvlika Kipriyota Entrada ala Repuvlika Turkana del Nord de Kipre Notas
Astromeritis
Αστρομερίτης (Grégo)
Zodeia
Ζώδεια (Grégo) Bostancı (Turko)
Solo kon otomobil
Ayios Dhometios Metehan
Palasio de Ledra Palasio de Ledra
Kaleja Ledra
οδός Λήδρας (Grégo) Lokmacı Caddesi (Turko)
Kaleja Ledra
οδός Λήδρας (Grégo) Lokmacı Caddesi (Turko)
Sin otomobil
Pyla
Πύλα (Grégo) Pile (Turko)
Pergamos
Πέργαμoς (Grégo) Beyarmudu (Turko)
Agios Nikolaos
Άγιος Νικόλαος (Grégo)
Strovilia
Akyar (Turko)
Limnitis
Λιμνίτης (Grégo) Yeşilırmak (Turko)
Limnitis
Λιμνίτης (Grégo) Yeşilırmak (Turko)

Antes de ke Kipre entrase a la Union Evropea, egzistian limitos para sitizenos ajenos echos por la Repuvlika Kipriyota, ma endagora no egzisten para los sitizenos evropeos por modre de las leyes de la Union Evropea en su regulasion 866/2004.[2] Jeneralmente, los sitizenos de kualunke payis pueden krusar la linea vedre, ansina komo kipriyotas grégos i turkanos. Es menester yevar un pasaporto para entrar a Kipre del Nord, ma no son estampados.

Referensias

  1. Zaim M. Necatigil, Kıbrıs Uyuşmazlığı ve AİHM Kıskacında Türkiye: Avrupa İnsan Hakları Komisyonu ve Mahkemesi'nde Kıbrıs Rum Yönetimi ve Kıbrıslı Rumlar tarafından Türkiye aleyhine getirilen davalar (The Cyprus Conflict and Turkey in the grip of ECHR: Cases brought against Turkey by the Greek Cypriot Administration and the Greek Cypriots before the European Commission of Human Rights and the European Court of Human Rights), Ankara, 2006, p.190)
  2. [1]