Diferensya entre trocamientos de "Filosofia"

Un artíkolo de la Vikipedya, la ansiklopedya líbera
Contenido eliminado Contenido añadido
ch r2.7.2+) (Bot: Modificando mk:Философија por mk:Филозофија
Xqbot (diskutir | kontribüsyones)
ch r2.7.3) (robot Adjustado: pms:Filosofìa
Liña 144: Liña 144:
[[pfl:Philosophie]]
[[pfl:Philosophie]]
[[pl:Filozofia]]
[[pl:Filozofia]]
[[pms:Filosofìa]]
[[pnb:فلاسفی]]
[[pnb:فلاسفی]]
[[pnt:Φιλοσοφία]]
[[pnt:Φιλοσοφία]]

Enderechamiento de 18 feb 2013 a las 21:15 la ora

La filozofiya es el estudio del pensamiento i la justifikasion de las kreensias; en definitiva, filozofar konsiste en pensar o razonar aserka del mundo ke mos rodea; agora bien, esta aktividad tiene aspektos diferentes de otras ramas del konosimiento, en partikular de la sensia, puesto ke, mientres esta desarroya un sistema de konosimiento konkreto - observasion, medision, hipotesis i prediksion -,la filozofiya va maz aya i entra, por egzempio, en el terreno de la Teolojiya, es dezir, eksplora el kampo de las razones ultimas, akeyas ke el ombre de forma tradisional ha atribuido a la divinidad. Por supuesto, en determinadas epokas historikas la filozofiya i la teolojiya se han fundido i han sido una misma koza, filozofos komo San Agustin de Hipona o Santo Tomaz de Akino teniyan una konsepsion del mundo ke suponiya la preeminensia del modelo kristiano komo fuente i finalidad de todo konosimiento humano; es maz, en muestra epoka el modelo de konosimiento sentifiko es el predominante. No solo la relijion ha intentado limitar la filozofiya, tambyen lo han hekho, o lo azen, regimenes politikos ke podemos yamar de pensamiento uniko, es dezir, akeyos ke, por un motivo o por otro, limitan las libertades humanas y, por supuesto, la libertad de kreensias i opinion.

Es el kehaser maz propiamente humano, porke nase de un saber universal kuya aktitud de kontemplasion refleksiva esta orientada hasia la fundamentasión intelektual de todo saber, produsiendo un orden partikular de konosimientos.

La etimolojiya de la palabra filozofiya mos informa de su esensia, filozofiya signifika amor a la saveduriya. Por tal motivo, uno de los temas espekifikos de la espekulasion filosofika versa aserka de dezir - y de intentar demostrar, en su kavzo - en ke konsiste la saveduriya.

Temas klasikos de la filosofiya

el ser

Partes de la Filosofiya

Los sistemas filosofikos

Xablón:SistemasFilosofikos

Istoria de la Filosofiya

Lista de filozofos

Xablón:Link FA Xablón:Link FA Xablón:Link FA Xablón:Link FA Xablón:Link FA