Diferensya entre trocamientos de "Yerushalayim"

Un artíkolo de la Vikipedya, la ansiklopedya líbera
Contenido eliminado Contenido añadido
ch r2.7.1) (Bot: Modificando fa:اورشلیم por fa:بیت‌المقدس
Xqbot (diskutir | kontribüsyones)
ch r2.7.3) (Bot: Modificando fa:بیت‌المقدس por fa:اورشلیم
Liña 127: Liña 127:
[[eu:Jerusalem]]
[[eu:Jerusalem]]
[[ext:Jerusalén]]
[[ext:Jerusalén]]
[[fa:بیت‌المقدس]]
[[fa:اورشلیم]]
[[fi:Jerusalem]]
[[fi:Jerusalem]]
[[fiu-vro:Jeruusalemm]]
[[fiu-vro:Jeruusalemm]]

Enderechamiento de 6 mar 2013 a las 10:13 la ora

Este artikolo uza la grafia de Aki Yerushalayim para la lingua judeo-espanyola. Mersi muncho por mantener el artikolo uzando este estil.

Yerushalayim
ירושלים
أورشليم

Bandyera de Yerushalayim ירושלים أورشليم Escudo de Yerushalayim ירושלים أورشليم
Paiz {{{paiz}}}
Pozision  
• Altura 760 m
Superfisia n/d
Povlasion 804,355 (2012) mor. (2012)
• Densidad 5810 ab./km²
Jentilisio Yerushalmi
Alkalde Nir Barkat, Yerushalayim Tatzliah
Pajina web http://www.jerusalem.muni.il
Knesset.
Djuzgo Supremo de Israel.
משרד החוץ

Yerushalayim (en ebreo: ירושלים; arabo: al-Quds, القدس), sivdad de poblasion miksta araba i djudía, fue la antika kapital del Reino de Yisrael i del Reino de Juda; prinsipal sivdad yisraelí i palestiniana, es la kapital deklarada del Estado de Yisrael i de igual modo, donde el futuro estado palestiniano pretende estableser su kapital. El su alkalde es Nir Barkat, del partido Yerushalayim Tatzliah (Yerushalayim va Triunfar, en ivrit)

La sivdad kedo dividida en dos zonas, este i oksidente, dempues de la deklarasion de independensia del estado de Yisrael: basho kontrol del reino de Djordania i del muevo estado djudio.

En 1950, Yerushalayim oksidental iva ser deklarada kapital del Estado de Yisrael , pasando a ser sede de la residensia presidensial, la Knesset (parlamento yisraeli), la korte Suprema i demas. Sin embargo, la mayoría de los paezes mantienen las sus ambasadas en Tel Aviv, i el su status de kapital de medinat no a sido rekonosida internasionalmente, ni sikiera kuando dempues la okupasion en 1967 de Yerushalayim este, Yisrael la deklaro "kapital eterna e indivisible". Los palestinianos aspiran a ke la zona este de Yerushalayim sea la kapital del su estado, komo korresponde a su realidad istorika, kultural i sosiolojika, en una formula de kosoberanía influensiada por el estatus aktual de Roma o Bruselas kuya kapitalidad es kompartida por dos komunidades.

En Yerushalayim Este se enkuentra la Sivdad Vieja, kon los prinsipales lugares relijiosos, tales komo el Santo Sepulkro, el Muro de los Lamentos i demas restos del Templo de Yerushalayim, i la Eksplanada del Templo de Yerushalayim, tambien konosida komo Eksplanada de las Mezkitas kon la Kupola de la Roka.

La Sivdad Vieja esta dividida en kuatro máales, de mayor a menor, el bairro arabe, el bairro djudio, el bairro kristiano, i el bairro armenio; el bairro djudío fue ekspandido a partir del anyo 1967.

La sivdad es sagrada para las tres relijiones monoteístas: el djudaismo, el kristianismo i el Islam.

En 1948, antes de la kriasion de Medinat Yisrael, la sivdad mueva iva tener una ekstension de 19,3 km2, frente a 0,8 km2 de la sivdad vieja. La propiedad palestiniana en eya era del 40%, la djudía del 26,12% i las komunidades kristianas del 12,86%. Las propiedades del governo i la munisipalidad eran del 2,9%, el resto (17,12%) eran kaminos i vías ferreas. Komo resultado del armistisio ke sigio a la gerra del 48, el 84% de la sivdad moderna paso a ser parte del Medinat Yisrael. En esos poko mas de 16 km2, la propiedad araba palestina era del 33,69% frente al 30% de propiedad djudía.


Desde 1967, la mueva munisipalidad surjida de la okupasion, ekstiende los limites de la sivdad mediante la aneksion de tierras palestinas del resto de "Sisdjordania" (Yehuda i Samaria).

El Estado Yisraelí ha demolido mas de 2.500 kasas de palestinos en Yerushalayim Este, ha konfiskado kasi 6.000 tarjetas de identidad de residentes palestinianos desde 1967, i ha limitado la konstruksion en las areas palestinas, mientras permite i promueve en eyas la konstruksion de asentamientos para inmigrantes ke demuestren ser djudíos. Kasi la mitad del Yerushalayim Este arabe ha sido deklarado zona verde: en realidad son reservas de tierra para muevos asentamientos, komo okurrio en Shufat o en el monte Abu Ghneim kuyas falsas zonas verdes se redefinieron komo terrenos para los asentamientos de Ramot i Har Homa.

El parrafo anterior esta sujeto a diskusion, ya ke aporta datos falsos ke indikan la falta de neutralidad en este artkolo

Oy la sivdad alberga a kaji medio milyon de abitantes djudíos (de eyos unos 180.000 son kolonos en los asentamientos de Yerushalayim Este) i 200.000 palestinianos.

Nota: La resolusion 303 de la Asamblea Jeneral de la ONU, de 9 de disiembre de 1949, sovre Yerushalayim, establese ke: «La sivdad de Yerushalayim se establesera komo un "corpus separatum" bajo un rejimen internasional espesial i sera administrada por las Nasiones Unidas».

Toda la dokumentasion sovre Yerushalayim i la kuestion palestina jenerada en las Nasiones Unidas, asta este mismo momento, se ankontra a disposision publika (en ingles) en UNISPAL (Sistema de informasion de las Nasiones Unidas sovre la kuestion de Palestina):

Galeria

Ver endemas

Enlasos eksternos

Commons Wikimedia Commons alberga kontenido multimedia sovre Yerushalayim

Xablón:Link FA Xablón:Link FA