Diferensya entre trocamientos de "Filosofia"

Un artíkolo de la Vikipedya, la ansiklopedya líbera
Contenido eliminado Contenido añadido
Marrovi (diskutir | kontribüsyones)
ch Marrovi trasladó la página Filosofía a Filosofia: trokar a Aki Yerushalayim
Marrovi (diskutir | kontribüsyones)
Sin resumen de edición
Liña 1: Liña 1:
La '''filosofiya''' es el estudio del [[pensamiento]] i la justifikasion de las [[kreensia]]s; en definitiva, filosofar konsiste en pensar o razonar aserka del mundo ke mos rodea; agora bien, esta aktividad tiene aspektos diferentes de otras ramas del konosimiento, en partikular de la [[sensia]], puesto ke, mientres esta desarroya un sistema de konosimiento konkreto - observasion, medision, [[hipotesis]] i prediksion -,la filosofiya va maz aya i entra, por egzempio, en el terreno de la [[Teolojiya]], es dezir, eksplora el kampo de las razones ultimas, akeyas ke el ombre de forma tradisional ha atribuido a la [[divinidad]]. Por supuesto, en determinadas epokas historikas la filosofiya i la teolojiya se han fundido i han sido una misma koza, filosofos komo San [[Agustin de Hipona]] o [[Santo Tomaz de Akino]] teniyan una konsepsion del mundo ke suponiya la preeminensia del modelo [[kristianismo|kristiano]] komo fuente i finalidad de todo konosimiento humano; es maz, en muestra epoka el modelo de konosimiento sentifiko es el predominante. No solo la relijion ha intentado limitar la filosofiya, tambyen lo han hekho, o lo azen, regimenes politikos ke podemos yamar de pensamiento uniko, es dezir, akeyos ke, por un motivo o por otro, limitan las libertades humanas y, por supuesto, la libertad de kreensias i opinion.
La '''filosofiya''' es la konosensia del [[pensamiento]] i la justifikasion de las [[kreyensia]]s; en definitiva, filosofad konsiste en meldar o razonar aserka del mundo ke mos rodea; endagora bien, en aktividad ay aspektos diferentes de otras ramadas dela konosensia, en partikular de la [[sensia]], puesto ke, mientres esta desvelopa un sistema de konosensia konkreta - observasion, medision, [[hipotesis]] i prediksion -,la filosofiya va mas aya i topa, por egzempio, en el terreno de la [[Teolojiya]], es dizir, eksplora el kampo de las razones ultimas, akeyas ke el ombre de forma tradisionala atribuye a la [[divinidad]]. Por modre, en determinadas epokas istorikas la filosofia i la teolojia se funden alkunas vezes komo una misma koza, filosofos komo San [[Agustin de Hipona]] o [[Santo Tomas de Akino]] tenyian una konsepsion del olam ke suponyia la preyeminensia del modelo [[kristianizmo|kristiano]] komo fuente i finalidad de todo konosensia umana; endemas, en muestra epoka el modelo de konosensia sentifika es el predominante. No solo la relijion tentado limitad la filosofia, tambyen lo han echo, o lo azen, rejimenes politikos ke podemos yamar de pensamiento uniko, es dizir, akeyos ke, por un motivo o por otro, limitan las libertas umanas y, en deluego, la libertad de kreyensias i opinion.


Es el kehaser maz propiamente humano, porke nase de un saber universal kuya aktitud de kontemplasion refleksiva esta orientada hasia la fundamentasión intelektual de todo saber, produsiendo un orden partikular de konosimientos.
Es el keazer maz propiamente umano, purke nase de un saber universal kuya aktitud de kontemplasion refleksiva esta oryentada azia la fundamentasión intelektual de todo saber, produsiendo un orde partikolar de konosensias.


La [[etimolojiya]] de la palabra filosofiya mos informa de su esensia, filosofiya signifika ''amor a la saveduriya''. Por tal motivo, uno de los temas espekifikos de la espekulasion filosofika versa aserka de dezir - y de intentar demostrar, en su kavzo - en ke konsiste la ''[[saveduriya]]''.
La [[etimolojia]] del biervo filosofia mos informa de su esensia, filosofia sinyfikansia ''amor a la saveduriya''. Por tal motivo, uno de los temas espesifikos de la espekulasion filosofika versa aserka de dizir - i de intentar demostrar, en su kavzo - en ke konsta la ''[[saveduriya]]''.


== [[Temas klasikos de la filosofiya]] ==
== Temas klasikos de la filosofia ==
el ser
el ser


== [[Partes de la Filosofiya]] ==
== Apartajamientos de la Filosofia ==


== Los sistemas filosofikos ==
== Los sistemas filosofikos ==
Liña 14: Liña 14:
{{msg:SistemasFilosofikos}}
{{msg:SistemasFilosofikos}}


== [[Istoria de la Filosofiya]] ==
== [[Istoria de la Filosofia]] ==


== Lista de filosofos ==
== Lista de filosofos ==
* [[Aristoteles]]
* [[Aristoteles]]


[[Katēggoría:Filosofiya|*]]
[[Katēggoría:Filosofia|*]]
[[Kateggoría:Vikipedya:Artikolos kon grafia ladina]]
[[Kateggoría:Vikipedya:Artikolos kon grafia ladina]]

Enderechamiento de 19 jul 2017 a las 02:22 la ora

La filosofiya es la konosensia del pensamiento i la justifikasion de las kreyensias; en definitiva, filosofad konsiste en meldar o razonar aserka del mundo ke mos rodea; endagora bien, en aktividad ay aspektos diferentes de otras ramadas dela konosensia, en partikular de la sensia, puesto ke, mientres esta desvelopa un sistema de konosensia konkreta - observasion, medision, hipotesis i prediksion -,la filosofiya va mas aya i topa, por egzempio, en el terreno de la Teolojiya, es dizir, eksplora el kampo de las razones ultimas, akeyas ke el ombre de forma tradisionala atribuye a la divinidad. Por modre, en determinadas epokas istorikas la filosofia i la teolojia se funden alkunas vezes komo una misma koza, filosofos komo San Agustin de Hipona o Santo Tomas de Akino tenyian una konsepsion del olam ke suponyia la preyeminensia del modelo kristiano komo fuente i finalidad de todo konosensia umana; endemas, en muestra epoka el modelo de konosensia sentifika es el predominante. No solo la relijion tentado limitad la filosofia, tambyen lo han echo, o lo azen, rejimenes politikos ke podemos yamar de pensamiento uniko, es dizir, akeyos ke, por un motivo o por otro, limitan las libertas umanas y, en deluego, la libertad de kreyensias i opinion.

Es el keazer maz propiamente umano, purke nase de un saber universal kuya aktitud de kontemplasion refleksiva esta oryentada azia la fundamentasión intelektual de todo saber, produsiendo un orde partikolar de konosensias.

La etimolojia del biervo filosofia mos informa de su esensia, filosofia sinyfikansia amor a la saveduriya. Por tal motivo, uno de los temas espesifikos de la espekulasion filosofika versa aserka de dizir - i de intentar demostrar, en su kavzo - en ke konsta la saveduriya.

Temas klasikos de la filosofia

el ser

Apartajamientos de la Filosofia

Los sistemas filosofikos

Xablón:SistemasFilosofikos

Istoria de la Filosofia

Lista de filosofos