Diferensya entre trocamientos de "Aljhad"

Un artíkolo de la Vikipedya, la ansiklopedya líbera
Contenido eliminado Contenido añadido
ch r2.5.2) (robot Añadido: ti:ሰንበት
Sin resumen de edición
Liña 1: Liña 1:
El '''Aljhad''' es el primer [[dia]] de la [[semana]] asegún el [[calendario djudio]], y está entre el [[Shabat]] y el [[Lunes]]. El nombre viene del biervo en [[arabo]] AL-JHAD (komo en [[ivrit]], EJHAD=Uno) y siñifica "día uno" o "primer día".
El '''Aljhad''' es el primer [[dia]] de la [[semana]] asegún el [[calendario djudió]], i está entre [[Shabat]] i [[Lunes]]. El nombre viene del biervo en [[arabbo|arabo]] AL-JHAD (komo en [[ivrit]], EJHAD=Uno) i siñifica "día uno" o "primer día".
El uso de este biervo y no de ''domingo'' (komo en el espanyol) puede ser ke tuvo la enfluensia de los arabos musulmanes: klaramente, ansi eyos ke los djidios kijieron siguro diferensyarsen de los kristianos. Haim Vidal Sephiha topa en este fakto la mesma tendensya ke en el biervo DIO, ke rejekta la presensia de la "S", marka de plural.
El uso de este biervo i no de ''Domingo'' (como en Castillano) puede ser que tuvo la enfluença de los arabbos musulmanes: claro que ansi eyos ke los judiós quisieron seguro diferenciarse'n de los cristianos. Haim Vidal Sephiha topa en este facto la mesma tendencia que en el biervo [[Dio]], que rejecta la presencia de la "S", que marka de plural.
Su nombre en [[lingua kastilyana|espanyol kastilyano modérno]] (''domingo'') viene de la ekspresion en [[lingua latina]] ''domínicus, díes Dómini'' ke sinyifika ''dia de Dio''. En la vieja [[Roma]] en latin se yamaba ''díes solis'' ke sinyifika ''dia del [[Sol]]''.
Su nombre en [[lingua kastilyana|Castillano]] (''Domingo'') viene de la ekspresion en [[lingua latina]] ''domínicus, díes Dómini'' que siñifica ''día de Dio''. En la vieja [[Roma]] en latin se llamaba ''díes solis'' que siñifica ''dia del [[Sol]]''.


{{Dias de la semana}}
{{Dias de la semana}}

Enderechamiento de 22 dec 2010 a las 20:09 la ora

El Aljhad es el primer dia de la semana asegún el calendario djudió, i está entre Shabat i Lunes. El nombre viene del biervo en arabo AL-JHAD (komo en ivrit, EJHAD=Uno) i siñifica "día uno" o "primer día". El uso de este biervo i no de Domingo (como en Castillano) puede ser que tuvo la enfluença de los arabbos musulmanes: claro que ansi eyos ke los judiós quisieron seguro diferenciarse'n de los cristianos. Haim Vidal Sephiha topa en este facto la mesma tendencia que en el biervo Dio, que rejecta la presencia de la "S", que marka de plural. Su nombre en Castillano (Domingo) viene de la ekspresion en lingua latina domínicus, díes Dómini que siñifica día de Dio. En la vieja Roma en latin se llamaba díes solis que siñifica dia del Sol.


Dias de la semana
Aljhad - Lunes - Martes - Mierkoles - Djueves - Viernes - Shabat


Ikono de esbozo
Ikono de esbozo

Este artikolo es endagora, muy chiko. Muchiguando el su kontenido vas ayudar a amijorar Vikipedya.
Puedes kitar ayudo kon las vikipedyas en otras linguas.