Al Qaida

Un artíkolo de la Vikipedya, la ansiklopedya líbera

Al-Qaida o Al-Qaeda (en arabo القاعدة, al-Qā‘ida: La Baza; El Fondamento) es una organisasyon konsiderada como terrorista por los Estados Unidos i otros payies, la kuala da apoyo a aktividades de ekstremistas islamikos alderedor del mundo. Se dize ke el su fondador, shef i mayor kolaborador es Osama bin Laden, un multimilyonario de orijen saudi, ke fue edukado en las amijores universitás del Reyno Unido.

Istorya[trocar | trocar el manadero]

Bandeira de Al Qaida

En Diziembre del anyo 1979 el prinsipe Turki Al Faysal, direktor de los servisios sekretos saudis, reklutó a Osama para koordinar fonsieramente las operasiones de la CIA en Afganistan. La CIA invirtio dos mil milyones de dolares kon el buto de azer frakazar la Union Sovyetika, la kuala en ese momento estaba gerreando en el payis de Asya Sentrala. Los servisios saudis i estadounidenses reklutaron a fondamentalistas islamikos, los armaron i aleksionaron en una jihad para gerrear en kontro de los sovyetikos. Osama koordinava las operasiones fonsieras en un arkivo enformatiko yamado Al Qaida (literalmente "la baza de datos"). Desde antonses, munchos ekstremistas myembros de los muyahidin se asosiaron a la red Al Qaida.

Las aksiones de estos gerreros ekstremistas estaban dirijidas kontro governos en rejiones tan diferentes komo Afganistan -kontro la okupasion sovietika- o la ekstinta Djugoslavia para detener el djenosidio musulman en Bosnia i Hersegovina. Egzisten munchas evidensias dokumentadas del apoyo indirekto del governo de Estados Unidos i de la CIA a la gerra afgana en kontro de la invasyon Sovietika deke estaba arientro de los sus enteresos durante la Gerra Friya, ma no egzisten provas ke apoyen las afirmasiones de ke el grupo terrorista de Osama bin Laden i Ayman al-Zawahiri fue finansiado i entrenado por la CIA o por el governo Amerikano. Estos apoyaron a los soldados afganos en la su defensa kontro de la invasyon Sovietika i los que dempues formaron parte del grupo terrorista se unieron a la lucha i aprovecharon el apoyo Amerikano.

La organisasyon a konstruyido kampos para los sus militantes musulmanos de todo el mundo, entrenando a miles en teknikas paramilitares. Resientemente los sus ajentes se an relasionado kon munshos atakos terroristas, komo la destruksion de las ambasadas estadounidenses en Nairobi, Kenya, i Dar es Salaam, Tanzania enel anyo 1998. En Daar-es-Salam murieron onze personas, anke ningun era nordamerikano, mientras ke en Nairobi muerieron 213 personas de las ke dose eran nordamerikanos. El 12 de Oktobre del anyo 2000 realiso el atako suisida kon bomba kontro de la nave de gerra estadounidense USS Cole en la kosta de Yemen, matando 17 marines i firiendo 39 maz.

Organisasiones ideolojikamente relasionadas[trocar | trocar el manadero]


La organisasyon diskues del 11-S[trocar | trocar el manadero]

Enel anyo 2001 se kreiya ke bin Laden i otros shefes de Al Qaeda se ankontravan basho la proteksion de los talibanes, un grupo islamiko ke tinia el kontrolo de la mayor parte de Afganistan. Enese mesmo anyo kambio radikalmente la aktividad de este grupo, alkansando niveles de terror nunka antes pensados. Asigun la CIA i el FBI, 19 gerreros de Al Qaida dirijidos por el ayifsiano Mohammed Atta yevaron a kabo el 11-S kontro del Pentagono i el World Trade Center (WTC). Akel fue uno de los atentados terroristas mas terribles de la istoria kon unos 2.900 muertos. Estados Unidos respondio inisiando un atako kontro de las huérsas talibanes i de Al Qaida en Afganistan, matando i kapturando a miles de gerreros i obligando al resto de los sus shefes a eskonderse en las montanyas de Asya Sentrala. Anke Estados Unidos i la koalision internasionala atrapo varios de los sus membros emportántes (inkluyendo el ke supuestamente planeo y organiso los atakos del 11-S), la aktividad del grupo i los sus grupos aliados an trokado la su organisasion, para trokarse en una organisasion internasional koordinada kon gerreros repartidos por todo el mundo. Los sigintes atakos fueron en Indonesya, komo el bombardeo de un klub nokturno en la isola de Bali ke deshó má de 200 mortos (85 ostralyanos) i los atentados en Djakarta en la ambasada de Ostralya. Dempues enel anyo 2003, atentados en Arabia Saudi desharon 35 mortos en edifisios abitados por oksidentales, entre otras aksiones koordinadas en un esforso por desestabilizar a la monarkiya saudi.

En los ultimos tiempos i ya varios anyos dempués del 11-S, grupos chikos de Al Qaida en Evropa se atribuyeron la autoriya del atentad kon bomba a trenos en Madrid kon 191 mortos enel anyo 2004, i los atentados del 7 de Djulyo del anyo 2005 kon má de 50 mortos, entre otras aksiones en otros puntos del mundo. Endemás, grupos chikos de Al Qaeda en Irak gerrean kontro de la okupasion estadounidense, el grupo Tawhid w'al-Jihad dirijido por el djordano Abu Musab Al-Zarqawi, el ke fue morto por las tropas de Estados Unidos en Djunio del anyo 2006, realisan aksiones diarias kontro de las tropas nordamerikanas y britanikas, i de irakianos serkanos al muevo governo endemás de siviles. Estos atakos suman ya má de mil mortos.

El 11 de Avril del anyo 2007 el brazo armado de Al Qaida en el Maghreb, yamado Al Qaida del Maghreb Islamiko, organiso un atentado en Arjel, Arjelia, deshando al menos 24 mortos i 222 feridos. Este mismo dia, Al Qaida se atribuyo los atentados perpetrados el dia anteryor en Kasablanka, Marroko

Atakos de Al Qaida en el mundo

Objektivo[trocar | trocar el manadero]

El supuesto objektivo de Al Qaida es reunir a todos los musulmanos basho un mesmo governo ke fonksione basho la Sharia i ansina estableser un muevo Orden Mundial. Para eyos, akeyos governos ke no se adjustan a esta politika deven ser derrokados. Desde el su komiense, Al Qaida konsidera a Oksidente i la su forma de vida komo el prinsipal enemigo del Islam, i kunvida a todos los musulmanes a unirse a una yihad, entendido komo gerra santa, en espesial kontro de los paezes lideres de Oksidente, prinsipalmente Estados Unidos, Reyno Unido i Yisrael. Anke en ultimos días Kanada, Meksiko i Venezuela se vieron presuntamente amenasados por esta red en atakar las sus instalasiones petroleras, por ser payises ke eksportan grandes kantidades de petroleo a Estados Unidos; afilu, en diferensia kon Kanada i Meksiko, el governo de Venezuela de Hugo Chávez le dio poka emportansia a esta amenasa, ya ke konsidera ke la unika amenasa real para la paz mundial i para Venezuela es el governo de Estados Unidos presidido por George W. Bush.

Atamientos eksternos[trocar | trocar el manadero]