KTX

Un artíkolo de la Vikipedya, la ansiklopedya líbera
Treno KTX en la estasion de Daejeon

El Korea Train Express (KTX) (en koreano 한국고속철도|, Han-guk Gosok Cheoldo) es un treno de alto prestor de Korea del Sud el kualo es uzado para prestar servisios por la entreprisa Korail. La teknolojiya de este treno esta basada en grande parte en el TGV franses i alkansa prestores de má de 300 km/o. El 16 de Diziembro de 2004, el treno koreano HSR-350X iva realisar un viaje de provas ke iva alkansar los 352,4 km/o.[1]

Istorya[trocar | trocar el manadero]

Dempues de 12 anyos de fraguamiento, el dia 31 de Marso de 2004 empiesan a fonksionar la linea Gyeongbu (ke enlasa Seul kon Busan a traverso de las sivdades de Daejeon i Daegu) i la linea Honam (Seul-Gwangju-Mokpo). Uzando rieles de alto prestor en sólu parte de la linea Seul-Daegu, la mueva linea akorta el tiempo de viaje entre Seul i Busan de los anteriores 260 minutos a sólu 160 minutos. Se espera un amenoramiento a 116 minutos a finales del anyo 2008, ke va ser kuando los trenos sólu viajen sobro de rieles de alto prestor.

En total, van ser konstruyidos 46 trenes, 12 por la entreprisa fransesa Alstom, i los demas en Korea del Sud, por la entreprisa ROTEM. Los rieles de las lineas ivan ser konstruyidos en Korea shukur a la adjuda de teknikos de la kompanyia fransesa de transporto en trenos SNCF.

Futuro[trocar | trocar el manadero]

Mapa de la red KTX     Linea kompartida (KTX)        Linea Gyeongbu (KTX)       Linea Gyeongbu (normal)       Linea Honam (normal)

EL fraguamiento de la dosen fase (ke va enlasar Daegu i Gyeongju kon Busan) empeso en Djunio de 2002 I se espera ke se akabe enel anyo 2010. Endemas esta planifikada la linea de alto prestor para la seksiyon de Osong a Gwangju i Mokpo, i se espera ke este lista en 2017.[2] Se esta estudiando na ekstensiyon de Seul asta Gangneung, en la kosta del Nordeste, el kualo depende de la kandidatura koreana para la organisasyon de los Djuegos Olimpikos de envierno de 2014.

Usuarios[trocar | trocar el manadero]

El treno KTX en Seongjeongni, serka de Gwangju.

Kuando komenso a prestar servisio en Abril de 2004, la tasa de okupasyon del KTX era de una media de 70.900 pasajeros diarios, un 70% por debasho de lo esperado al empiese. Anke teniendo unos benefisios diarios de 2.100 milyones de wons, esta kantita no era suficiente para amortisar los emprestimos, al mismo tiempo ke los kostos del fraguamiento -estimados orijinalmente en 5 milyardos- ivan kreser a 18 milyardos de wons, (de 5.000 a 18.000 milyones de dolares). El 14 de Jenero de 2005, el Primér Ministro Lee Hae-Chan iva rekonoser ke el KTX es un fiasco politiko.

Má dempues la tasa de okupasyon fue augmentando lentamente. El 9 de Jenero de 2006 la entreprisa Korail iva anunsiar ke la tasa de okupasyon media diaria en Diziembro de 2005 iva subido asta 104.600 pasajeros, un kresimiento del 50%, kon unos benefisios diarios de asta 2.800 milyones de wons i un ekilibrio finansiero esperado para prinsipios de 2007.[3]

Kuestiones teknikas[trocar | trocar el manadero]

Asigun una peskisa del Grande Partido Nasional de Diziembro de 2006, el treno KTX se iva averiar 160 veces en 3 anyos.[4] Para obtener las partes venidas de Fransia, el KTX tiene un grande problema, el kualo es ke la reparasion es muy lenta i kostosa.

Referensias[trocar | trocar el manadero]


Enlasos eksternos[trocar | trocar el manadero]