La estreya okulta del Sertão

Un artíkolo de la Vikipedya, la ansiklopedya líbera
Ir a la navegación Ir a la búsqueda

La estreya okulta del Sertão (en portugez "A Estrela Oculta do Sertão") es un filmo dokumentalo Brasiliano del anyo 2005 dirijido por la fotografa Elaine Eiger i la djurnalista Luize Valente. El tema sentral es las práktikas djudaikas observadas i guadradas por alkunas famiyas en el kaji desertiko nordeste Brasiliano (El Sertão), endjunto kon la bushkida de la su identidad relijiosa para munchos anusim desde el momento de tomar konsiensa de la su kondision.

El filmo dokumental apresenta entrevistas i parte del trabajo de abediguasion de la istoryadora de la Universita de São Paulo, Anita Novinsky, la kuala esta konsiderada una autoridad emportante enel tema de la Inkisizion en Brasil, del jenealojista Paulo Valadares i el antropologo del Collège de France, Nathan Wachtel.

El filmo[trocar | trocar el manadero]

La idea de las direktrisas de azer el filmo dokumental tuvo el su orijin enel anyo 2000, dempues de meldar un artikolo en un djurnal aserka d'una viya kon menos de 800 abitantes en el ekstremo oksidental del estado brasiliano de Rio Grande do Norte, yamado Venha-Ver. Asigun el artikolo, un haham amerikano ke avía vijitado la viya, ankontró ke la djente de ayí guadrava kostumbras kuriozamente djudias, afilu deklaravan ke eran katolikos. Munchas de estas kostumbras eran ya tan antikas ke afilu desharon de sigirse enel djudaismo desde aze syeklos atras. Ma afilú alkunas de las kostumbras i tradisiones ke guadravan deshavan klaro el su vedradero orijin: son desendientes de los yamados "kristyanos muevos" (marranos o anusim), djudios huersados a konvertirse al kristyanismo durante la Inkisision en Portugal, shukur a un dekreto del Rey Manuel, la kuala fue establesida enel anyo 1497.

Durante la invasion olandeza de Brasil en el syeklo XVII, la korona olandeza, la kuala liderava el movimento para la riforma del Katolisismo, avía tomado una polítika para akseptar enel su paez a akeyos persigidos por la su relijion en munchas partes de Evropa. La mayoría de los inmigrantes djudios ke yegaron al país bivian en la provesa. Kon la toma de Recife por los Payises Bashos, estos grupos se sienten atraídos por la shans de progresar en la sivdad ultramarina portugeza má rika de la époka, i las naves fletadas por djudios arrivavan kaji todos los meses a Recife, pasando más tadre al interior de la rejion, dempues de ke la sivdad aboltara a estar basho el kontrolo Portugez.

"A partir de ayí, ambezamos un lungo viaje el kualo nos yevó asta los kolonos de Brasil", dizen las direktrisas. Kon 85 minutos, el filmo dokumental esta dividido en dos partes: la prima, amostra a varios personajes komo espesialistas en la kultura djudia, las famiyas ke aboltaron a praktikar el su djudaismo i las famiyas katolikas ke sigen kon las kostumbras i tradisiones djudias, espesialmente en varias viyas chikas enel interior de los estados de Paraíba i Rio Grande do Norte.


Ikono de esbozo

Este artikolo es endagora, muy chiko. Muchiguando el su kontenido vas ayudar a amijorar Vikipedya.
Puedes kitar ayudo kon las vikipedyas en otras linguas.