Santa María Huatulco (belediye)

Un artíkolo de la Vikipedya, la ansiklopedya líbera
Este artikolo uza la grafia de Aki Yerushalayim para la lingua judeo-espanyola. Mersi muncho por mantener el artikolo uzando este estil.

Santa María Huatulco

Escudo de armas de Santa María Huatulco
Paiz  Meksiko
Estado Oaxaca
Rejion Rejion Costa
Kavesera Santa María Huatulco
Fondasion {{{fondasion}}}
Superfisia {{{superfisia}}} km²
Altura m.
Povlasion 38 629 mor. (2010)
Alkalde José Hernández Cárdenas
Djentilisio
Kodigo 20413
Lokalidades
Hoja web

 

Santa María Huatulco es un belediye del Estado de Oaxaca. Tiene una povlasion de 38 629 avitantes. Es uno de los beledeyes kon mal alto desvelopamiento ekonomiko en el estado, la su kavida es el turizmo de lusho i de esportes maritimos.

Etimolojia[trocar | trocar el manadero]

Huatulco, es una deformasion en lingua aborijinala sinyifika Lugar del madero, el orijen del biervo en lingua nahuatl es Cuatolco, de Cuahuitl (madera), tol (grande) i -co (lugar), deriva de una aglutinasion de palavras, asegun se relasiona kon un madero en forma de kruz, mismo ke keda represetado en el eskudo del belediye.

Istoria[trocar | trocar el manadero]

En denantes de la dominasión espanyola, Huatulco fue utilizado ampliamente komo puerto comersial, y logró un verdadero égzito ke provokó las kavidas de piratas: Francis Drake, en 1578, i Thomas Cavendish, en 1587.

En la época de Independensia de Méksiko, fue akí ande se akavo la traisión a Vicente Guerrero, kien poko antes era prezidente de la Repúvlika Meksikana, por parte del marino italiano Francisco Picaluga. La plaj ande fue desembarkado se denomina La Entrega, mesma ke se topa en la Baia Santa Cruz.

Infraestruktura[trocar | trocar el manadero]

El Ayroporto Internasionalo de Huatulco.

Komunikasion i transporte[trocar | trocar el manadero]

Santa María Huatulco konta kon una estrada emportante ke rodea la beira sud del estado de Oaxaca, es aprovechado por la transportasion terrestre. En Santa María Huatulco ay un prinsipal porto de akavidamiento a la sivdad de Santa María Huatulco, el kual konekta kon las sivdades de Puerto Ángel, Salina Cruz i Puerto Chiapas, endemas konta la kon un ayroporto internasionalo ke konekta kon ayroportos internasionalos de las sivdades de Sivdad de Meksiko, Guadalajara, Oaxaca de Juárez y alkunas sivdades de los Estados Unidos i de Kanada.

Demografia[trocar | trocar el manadero]

Lokalidades[trocar | trocar el manadero]

Lokalidad Povlasion
Total del Beleyide 38 629[1]
Crucecita 15,130
Santa María Huatulco 7,409
Sector H Tres 2,837
Cuapinolito 1,259

Ver endemas[trocar | trocar el manadero]

Referensias[trocar | trocar el manadero]

  1. Belediye de Santa María Huatulco, SEDESOL, 28 de marso de 2017.

Atamientos eksternos[trocar | trocar el manadero]