Tokio

Un artíkolo de la Vikipedya, la ansiklopedya líbera
Este artikolo uza la grafia de Aki Yerushalayim para la lingua judeo-espanyola. Mersi muncho por mantener el artikolo uzando este estil.

Tokio
טוקיו
東京都
Bandyera de Tokio טוקיו 東京都 Escudo de Tokio טוקיו 東京都
Paiz  Japon
Pozision 35°42′2″N 139°42′54″E
• Altura 40 m
Superfisia n/d
Povlasion 13.157.428 mor. (2011)
• Densidad 6.016,19 ab./km²
Jentilisio n/d
Alkalde Yōichi Masuzoe
Pajina web http://www.metro.tokyo.jp


Tokio (en japonezo 東京都, Tōkyō-to, kapitala del Oryente) es la sivdad kapitala de fakto de Japon, topada enel sentro-este de la isola de Honshu.

Tokio es oy endiya la sivdad mas povlada del mundo, kon unos 38 milyones de avitantes, anke el Instituto Mondial de Povlasion muchigua ke enel anyo 2020 Mumbai (India) pasará a ser la sivdad mas grande del mundo.

Etimolojia[trocar | trocar el manadero]

Anke el nombre Tokio puedería ser romanizasiyon mas apropiada del nombre orijinalo, el nombre de la sivdad es Tokio en djudeo-espanyol, kastilyano, almán, neerlandez i esperanto, entre otros. En inglez i otras es uzado "Tokyo", anke antes en esta lingua era uzado Tokio. Otros nombres antikos de la sivdad son Tokei, Edo i Yedo.

Tokio tiene tres sinyifikados jeografikos:

  1. Prefektura de Tokio: Es el govierno de la rejion. Tiene una povlasion de 13.157.428 avitants i una ekstension de 2.186,9 km².
  2. Anke no egziste una munisipalidad yamada Tokio, la sivdad de Tokio komo era konosida enel anyo 1943, es la sivdad mas grande i endemas la kapitala de Japon, kon una povlasion de 9.134.688 avitantes i una ekstension de 621,3 km².
  3. La rejion metropolitana de la rejion al sud de Kantō en la kuala se topan Tokio i otras tres prefekturas, ke se kreye es la rejion metropolitana mas grande del olam. Endjutamente, las katro prefekturas tienen una povlasion de 35.418.366 avitantes i una ekstension de 13.555,8 km².

Transporto[trocar | trocar el manadero]


Akodros[trocar | trocar el manadero]

Sivdades ermanas[trocar | trocar el manadero]

La sivdad de Tokio es ermanada kon las sigientes sivdades[1] :

Referensias[trocar | trocar el manadero]

Atamientos eksternos[trocar | trocar el manadero]


Ikono de esbozo
Ikono de esbozo

Este artikolo es endagora, muy chiko. Muchiguando el su kontenido vas ayudar a amijorar Vikipedya.
Puedes kitar ayudo kon las vikipedyas en otras linguas.