Akódro de Fes

Un artíkolo de la Vikipedya, la ansiklopedya líbera
Este artikolo uza la grafia de Aki Yerushalayim para la lingua judeo-espanyola. Mersi muncho por mantener el artikolo uzando este estil.

Minas de Uixán, entrada.

El Akodro de Fes (en arabo: معاهدة فاس‎) era un akodro sinyaturado el 30 de Marso de 1912, enel kualo el sultan Abdelhafid de Marroko entrego el kontrolo del su payis a Fransia, aziendo de el un protektorado.

Komo parte del akodro, Almania aksepto la egsistensya de esferas de enfluensia fransezas i espanyolas en Marroko, aresiviendo komo trokamiento rejiones enel Kongo Medio (oy endiya la Repuvlika del Kongo), una kolonia ke apartenia a la Afrika Ekvatoriala Fransesa, los kualos pasaron a azer parte del Kamerun Alman.

Espanya aresivio alkunas rejiones enel nord de Marroko, las kualas pasaron a ser el Protektorado Espanyol de Marroko. Las dos rejiones del protektorado espanyol enel nord de Marroko tenian pokos kaminos kon pavimento, ma el akodro endemas dio lesensia para tener provecho de las minas de fierro del monte Uixan ala Kompanyia Espanyola de Minas del Rif. La kompanyia endemas aresivio lesensia para fraguas una linea de trenos entre la mina i la sivdad de Meliya.

El akodro dezvelopo la Gerra del Rif entre 1919 fina 1926 ehtre Espanya i los rifianos, liderisados por el su shefe Abd el-Krim.