Arkeolojiya

Un artíkolo de la Vikipedya, la ansiklopedya líbera
     


La arkeolojiya es la dissiplina dedikada al estudio de antiguas kulturas humanas, inkluyendo su arte i monumentos. Etimolójikamente, el término proviene de las palabras griegas arkhaios ('viejo' o 'antiguo') i logos ('sensia').

Stonehenge del Reino Unido

La mayoriya de los primeros arkeólogos, ke aplikaron el origen de su dissiplina a los estudios de los antikuarios, definieron la arkeolojiya komo el "estudio sistemátiko de los restos materiales de la vida humana ya desaparesida". Otros arkeólogos enfatizaron aspektos psikolójiko-konduktistas i definieron la arkeolojiya komo "la rekonstruksión de la vida de los pueblos antikos". En algunos países la arkeolojiya ha estado konsiderada siempre komo una dissiplina pertenesiente a la antropolojiya. Mientras ke la antropolojiya se sentraba en el estudio de las kulturas humanas, la arkeolojiya se dedikaba al estudio de las manifestasiones materiales de éstas. De este modo, las antiguas generasiones de arkeólogos estudiaban un antiguo instrumento de serámika komo un elemento kronolójiko ke ayudariya a ponerle una fekha a la kultura ke era objeto de estudio o, simplemente, komo un objeto kon un sierto valor estétiko. Los antropólogos veriyan el mismo objeto komo un instrumento ke les serviriya para komprender el pensamiento, los valores i la kultura de kien lo fabrikó.

La investigasión arkeolójika ha estado relasionada fundamentalmente a la edad de piedra i a la antigüedad, sin embargo, durante las últimas dékadas la metodolojiya arkeolójika se ha aplikado a etapas más resientes komo la Edad Media o el periodo industrial. En la aktualidad, los arkeólogos dedikan okasionalmente su atensión a materiales aktuales investigando residuos urbanos, kon lo ke está nasiendo la denominada arkeolojiya industrial.

Dissiplinas alyentro de la Arkeolojiya.[trocar | trocar el manadero]

Dentro de la Arkeolojiya hai varias ramas:

Sitios arkeolójikos famosos.[trocar | trocar el manadero]

Desde el Siglo XVIII hasta aGora, diversos arkeólogos han viajado por todo el mundo para desenterrar ruinas tragadas por la jungla, por erupsiones volkánikas o por el simple paso del tiempo. Mukhos de estos lugares arkeolójikos se han hekho después famosos: