Bogotá

Un artíkolo de la Vikipedya, la ansiklopedya líbera
(Redirijado de Bogota)
Este artikolo uza la grafia de Aki Yerushalayim para la lingua judeo-espanyola. Mersi muncho por mantener el artikolo uzando este estil.

Bogotá
בוגוטה
Bandyera de Bogotá בוגוטה Escudo de Bogotá בוגוטה
Paiz  Kolombia
Pozision 4º39' N 74°3' O
• Altura 2640 m
Superfisia n/d
Povlasion 7 878 783 mor. (2015)
• Densidad 4.964 ab./km²
Jentilisio n/d
Alkalde Enrique Peñalosa Londoño
Pajina web http://www.bogota.gov.co


Bogotá o Bogota Distrito Kapital es la kapital i la sivdad la mas grande de Kolombia, kon un povlasion de 9 milyones de avitantes, tambien es la sivdad kapitala del departamento de Cundinamarca. Es el sentro ekonomiko, politiko y kulturalo del payis, siendo uno de los grandes sentros urbanos latinoamerikanos de emportansia.

En 1999 la sivdad tenía 6.276.000 avitantes, en 2005 unos 9 milyones, y en 2016 unos 9.740.000 avitantes.

Etimolojia[trocar | trocar el manadero]

El nombre de Bogotá proviene del biervo chibcha; Bakatá, ke signifika "lugar fuera del kampo de trabajo". La viya hue fundada enel anyo 1538 por Gonzalo Jimenez de Quesada kon el nombre de Santafé de Bogotá, nombre ke aun muncha djente uza.

Istoria[trocar | trocar el manadero]

En zonas sirkanas a Bogotá komo en Pubenza i Tocaima, se an ayado restos de erramientas cuya datasion las ubika haze por lo menos 16000 anyos, asegun durante la era del yielo. Kon el final de la glaziasión, las venyanzas de lo ke oy es Bogota komenzaron a kubrirse de vejetasion, aze aprogzimadamente 12000 anyos, el altoplano de Bogotá kedó en la zona de boske andino. Egziste evidensia de animales i megafauna, komo konejos, servos, tal vaz mastodontes y kavayos preistorikos.

La "Balsa Muisca" aziendo alusión a la kontadera de El Dorado, pieza prekolombina, dentro del Museo del Oro de Bogota.

En denantes, 5000 anyos komiensan a apareserse lavoros ortikolas, de alfarería y komiensa la merka del curí por ensima de los servos de grande kornamenta. Luego el curí fue domesticado por los avitantes lokales. En el anyo 500 a. C., ya estava muy difundido el kultivo del zarzavates komo el maiz. Azia el anyo 800 de la era aktuala, los muiscas (puevlo indijena más emportante de la famiya chibcha) avitaban la zona, komo resultado de una migrasión de orijen chibcha, prosedente de otro territorio (probablemente venidos desde Amerika Sentrala), asegun se misturaron kon morantes de esta rejion.

Jeografia[trocar | trocar el manadero]

Bogotá topa al norte del distrito kapitalo, konta kon una superfisie de 64 km² de territorio. La kavesera del belediye es el kazal de Bogotá, i topa al norte kon el departamento de Cundinamarca, al sud kon el belediye del Huila, al sudeste ay frontiera kon el departamento de Meta, al este kon el belediye de Meta i al oeste kolinda kon el departamento de Cundinamarca.

Klima[trocar | trocar el manadero]

El klima es luvyoso i frio. Por toda la sivdad la temperatura es basha, pero nunca hay inyeve. La temperatura promedio es de 14 grados celsius, llegando a veces a subir hasta los veinte hasia el mediodia, i por las noches puede llegar a bashar hasta 8 o 7 grados, sobre todo en la madrugada.

Hay dos temporadas luvyosas, una de marso a junio i la segunda de sietembre a disiembre. Los otros mezes del anyo se konsideran temporada seka[1].

Akodros[trocar | trocar el manadero]

Sivdades ermanas[trocar | trocar el manadero]

La sivdad de Bogotá es ermanada kon las sigientes sivdades:

Ver endemas[trocar | trocar el manadero]

Referensias[trocar | trocar el manadero]

  1. «Promedios 71-00» (en es). IDEAM.

Atamientos eksternos[trocar | trocar el manadero]

Commons Wikimedia Commons alberga kontenido multimedia sovre Bogotá