Dirito

Un artíkolo de la Vikipedya, la ansiklopedya líbera
     

El diríto es el konjunkto de normas ke una sosiedad adopta para regular la kondukta i resolver los konfliktos.

Una de las kestiones en las ke los estudiosos del diríto nunka se han puesto de akuerdo es en su definisión. Disde tiempos inmemoriales se an propuesto diversas definisiones, sin ke eksista mimgúm konsenso asta la fesha. El estudio del konsepto del diríto lo realiza una de sus ramas, la Filosofiya del diríto. Tambyen el diríto es el konjunkto de normas ke regulan la vida gregaria entre las personas. Ama todas las definisiones, tienen komo kolumna vertebral a la persona i sus relasiones kon otros.

Orijen[trocar | trocar el manadero]

El nasimiento del diríto tambyen es de naturaleza kontrovertida, dividiéndo se los autores en dos posturas:

  • El diríto nase komo reparasión a una ofensa físika o moral ke una persona inflije a otra.
  • El diríto nase para regular la indemnizasión debida por el inkumplimiento de una palabra dada.

Istórikamente, el nasimiento de la norma jurídika se produse komo imposisión de kien ejerse el poder. Esta postura se suaviza en períodos istórikos posteriores asta yegar a sistemas komo el oksidental vijente en el ke las leyes surjen mediatamente del puevlo a través de la eleksión ke éste aze de los miembros del Poder lejislativo.

El diríto nase de lo ke se denomina fuentes del diríto i ke son:

kontenido[trocar | trocar el manadero]

Tradisionalmente, el diríto se ha dividido en las kategoriyas de diríto Publiko i de diríto Privado. No obstante esta división ha sido ampliamente kritikada i en la aktualidad no tiene tanta fuerza, ante la aparisión de parselas del ordenamiento jurídiko en las ke las diferensias entre lo públiko i lo privado no son tan evidentes. Uno de los eksponentes de esta konfusión es el diríto Lavoral, en el ke la relasión privada entre lavorador i empresario se aya fuertemente intervenida por una normativa públika.

Las diversas ramas jurídikas son las siguientes:


Ver tambyen:

Abuso del diríto