E=mc²

Un artíkolo de la Vikipedya, la ansiklopedya líbera

La ekuasion de la fisika teorika E = mc², relasiona la enerjia (E), en kualkier forma, ekseptado masa, i la masa (m).

La formula de la ekuasion propoza ke kuando un kuerpo esta en repozo para un kuadro partikolar de referensia, este dainda tiene enerjia en forma de masa, opuesto al sistema newtioniano en la ke este no tiene enerjia en su totalidad. Esto es porke mozotros a veses yamamos masa al resto de la enerjia del kuerpo. La E de la formula puede tomarse komo la enerjia total del kuerpo, ke es proporsional a la masa solo kuando el kuerpo esta en repozo.

Por el kontrario, una nuve de fotones viajando en el vaziyo, en la ke kada foton karese de masa en repozo, todavia tiene una masa, m, debido a su enerjia sinetika.

La formula tambien indika la relasion kuantitativa entre masa i enerjia en kualkier proseso en le una se transforma en la otra, komo en una eksplozion nuklear. La E puede tomarse komo la enerjia liberada kuando una sierta kantidad de masa m es destruida, o komo la enerjia absorvida para krear una sierta kantidad de masa m. En ambos kasos, la enerjia destruida (absorvida) es una kantidad similar a la masa destruida (creada) multiplikada por el kuadrado de la velosidad de la luz (c).

En el conteksto de la teoia de la relatividad espesial, la implikasion es ke la enerjia i la masa son iguales, i kon esta ekuasion, agora la masa es konsiderada una forma de enerjia. Esto kondujo a la kreasion de la bomba atomika i otras aplikasiones.


Ikono de esbozo
Ikono de esbozo

Este artikolo es endagora, muy chiko. Muchiguando el su kontenido vas ayudar a amijorar Vikipedya.
Puedes kitar ayudo kon las vikipedyas en otras linguas.