Habad-Lubavitch

Un artíkolo de la Vikipedya, la ansiklopedya líbera
Imej del rav Schneur Zalman de Liadi, fondador de Habad i autor de Tanya i del Shulhan Aruh ARav.

Habad-Lubavitch (חב"ד), es una organizasion djudía hasídika kon sede sentrala en la máale de Crown Heights, en Brooklyn, en la sivdad de Mueva York.[1] Habad-Lubavitch fue fondada por el sinyor Schneur Zalman de Liadí (1745 - 1812). Oy endiya, la eskola es giada por lo ambezado por el rebbe Menahem Mendel Schneerson i tiene mas de 200.000 miembros en todo el mundo.[2]

Etimolojiya[trocar | trocar el manadero]

El biervo Habad viene del ivrit חכמה, בינה, דעת, tomando las primeras letras de los biervos Hohmá, Biná i Da'at, las kualas keren dezir Saviduria, Entendimyénto i Konosensya, las kualas apresentan las partes de la mente del ser umano.

El biervo Lubavitch es el nombre de una viya en Rusia (Любавічы o Lyubavichi), en la kuala se topó la sede del movimento por mas de un syéklo diskués de ke el ijo del rabino Schneur Zalman de Liadí dechidiera bivir ayí. Anke el nombre de la viya fue lisionado kon el movimento, Lyubavichi en lingua belarusa sinyifika "Sivdad del Amor" lo kualo yenó de un simoloizmo espesial al nombre del movimento.


Ver endemas[trocar | trocar el manadero]

Referensias[trocar | trocar el manadero]

  1. Lubavitch and Chabad. Jewish Virtual Library.(en lingua inglesa)
  2. Djudaismo Hasiko en Adherents.com

Atamientos eksternos[trocar | trocar el manadero]