Interlingua

Un artíkolo de la Vikipedya, la ansiklopedya líbera

La Interlingua es un idioma umano artifisial ke fue introdusido por la Asosiasion de la Lingua Aksilyar Internasional en 1951. Es el idioma artifisial naturalistiko mas avlado por umanos en el mundo.

Interlingua se dezvelopó kon el buto de kombinar una gramatka sinsiya i regular kon un vokabulario de palavras komunes entre el numero mas grande posible de idiomas naturales. Es atipiko komo idioma artifisial, en ke milyones de personas lo pueden entender, sin aberlo estudiado.

Interlingua es el resultado de los lavoros de 15 anyos de un ekipo internasional de linguistos. El lavoro para krear la Interlingua empeso en Evropa, a Liverpool en 1936, i se akavo en Mueva York en 1951.

Egzemplo[trocar | trocar el manadero]

La Deklarasion Universala de Diritos Umanos en Interlingua

Declaration Universal del Derectos Human[trocar | trocar el manadero]

  1. Tote le esseres human nasce libere e equal in dignitate e in derectos. Illes es dotate de ration e de conscientia e debe ager le unes verso le alteres in un spirito de fraternitate.
  2. Tote esser human ha tote le derectos e tote le libertates proclamate in iste Declaration, sin alicun distinction de racia, de color, de sexo, de lingua, de religion, de opinion politic o de altere opinion, de origine national o social, de position economic, de nascentia o de qualcunque altere position. [sige un parafo disendo ke los derechos son iguales i en kolonias tanto como en nasiones autanomas]
  3. Tote individuo ha le derecto al vita, al libertate e al securitate de su persona.
  4. Necuno essera submittite a sclavitude o servitude; le sclavitude e le traffico de sclavos es interdicte in tote su formas.
  5. Necuno essera submittite ni a torturas ni a penas o tractamentos cruel, inhuman o degradante.
  6. Tote esser human ha le derecto al recognoscentia de su personalitate juridic in omne locos.

Linkes[trocar | trocar el manadero]

Vikipedya
Vikipedya
Esta lingua tiene su apropiada Vikipedya. Puedes vijitarla i ajustar en Vikipedya en Interlingua