Korea del Nord

Un artíkolo de la Vikipedya, la ansiklopedya líbera
조선 민주주의 인민 공화국
Repuvlika Popular Demokratika de Korea
הרפובליקה פופולר דמוקראתיקה דה קוריאה
Bandyera Eskudo

Situasión de Korea del Nord
Situasión de Korea del Nord

Kapitala: Pyongyang
Mayor sivdad: Pyongyang
Linguas ofisialas: Koreano
Forma de governo: Repuvlika Sosyalista
Moneda: wŏn norcoreano
Şefe de estado: Kim Jong-un
Şefe de governo: Kim Jae-ryong
Ekstension: 120 540 km2
·% agua: 0.1%
·Frontieras: 1 673 km
Povlasion: 25 490 965
·Densidad: 211.7 ab/km2
PIB:
Kodigo ISO: KP / PRK
Prefikso telefonika: +850
Dominasion de internet: .kp

La Repuvlika Popular Demokratika de Korea (RPDK) (en koreano 조선 민주주의 인민 공화국, Chosŏn Minjujuŭi Inmin Konghwaguk), yamada informalmente Korea del Nord para distingirla de Korea del Sud, es un paez de Asya Oryentala. Okupa la porsyón septentryonal de la peninsula de Korea, situada al este de la Repuvlika Popular Kina, entre los mares del Japón i Amariyo.

Kultura[trocar | trocar el manadero]

  • Kultura: En Korea del Nord la kultura tradisyonala es espesyalmente protejida. El nivel de alefbetismo es del 99,0% (est. 1990)
  • Relijyón: La libertad relijyosa es un deresho konstitusyonal en Korea del Nord. Las más komunes son el budismo, el konfusyonismo, el shondokio (ke kombina elementos budista i kristyanos) y los kultos shamánikos tradisyonales.
  • Organisasyones sosyales: La Federasyón Jeneral de Sindikatos es la únika sentral Obrera, mientras la Unyón de Trabajadores Agríkolas agrupa a los kampesinos.

Demografiya[trocar | trocar el manadero]

Según los datos del governo, en el anyo 2007, Korea del Nord tyene una povlasyón de 23.300.000 avitantes. El idyoma ofisyal es el koreano. La esperansa de vida es de 72 anyos. El 99% de la povlasión está alfavetisada. El promedio de ijos por mujer es de 2,05.

Puevlo: Los koreanos del Norte i del Sud, ke provavlemente son una rama del tronko tungús, sufryeron kon el paso de los siglos influensyas de sus konkistadores kinezos i mongoles. En komparasyón kon la jeneralidad de los payses asyatikos, yama la atensyón la omojeneydad etnika i kulturala: no egsisten minoriyas diferensiadas. El govyerno aplika medias para garantisar disha omojeneydad.