Korea del Nord

de Vikipedya, la ansiklopedya líbera
Saltar a: navigación, buxcar
조선 민주주의 인민 공화국

Repuvlika Popular Demokratika de Korea

הרפובליקה פופולר דמוקראתיקה דה קוריאה
Flag of North Korea.svg Emblem of North Korea.svg
Bandeira Eskudo

Situasión de Korea del Nord

Kapitala: Pyongyang
·Povlasion: 2.741.260
Mayor sivdad: Pyongyang
Linguas ofisialas: Koreano
Forma de governo: Repuvlika Sosyalista
Moneda:
Shefe de estado: n/d
Shefe de governo: n/d
Ekstension: Lugar 99en
·Total: 120.540 km2
·% agua: 0,1%
·Frontieras: 1.673 km
·Kostas: km
Povlasion: Lugar 47en
·Total: 22.912.177
·Densidad: 182 ab/km2
Dominasion de internet: .kp

La Repuvlika Popular Demokratika de Korea (RPDK) (en koreano 조선 민주주의 인민 공화국, Chosŏn Minjujuŭi Inmin Konghwaguk), yamada informalmente Korea del Nord para distingirla de Korea del Sud, es un paez de Asya Oryentala. Okupa la porsyón septentryonal de la peninsula de Korea, situada al este de la Repuvlika Popular Kina, entre los mares del Japón i Amariyo.

Kultura[trocar | editar código]

  • Kultura: En Korea del Nord la kultura tradisyonala es espesyalmente protejida. El nivel de alefbetismo es del 99,0% (est. 1990)
  • Relijyón: La libertad relijyosa es un deresho konstitusyonal en Korea del Nord. Las más komunes son el budismo, el konfusyonismo, el shondokio (ke kombina elementos budista i kristyanos) y los kultos shamánikos tradisyonales.
  • Organisasyones sosyales: La Federasyón Jeneral de Sindikatos es la únika sentral Obrera, mientras la Unyón de Trabajadores Agríkolas agrupa a los kampesinos.

Demografiya[trocar | editar código]

Según los datos del governo, en el anyo 2007, Korea del Nord tyene una povlasyón de 23.300.000 avitantes. El idyoma ofisyal es el koreano. La esperansa de vida es de 72 anyos. El 99% de la povlasión está alfavetisada. El promedio de ijos por mujer es de 2,05.

Puevlo: Los koreanos del Norte i del Sud, ke provavlemente son una rama del tronko tungús, sufryeron kon el paso de los siglos influensyas de sus konkistadores kinezos i mongoles. En komparasyón kon la jeneralidad de los payses asyatikos, yama la atensyón la omojeneydad etnika i kulturala: no egsisten minoriyas diferensiadas. El govyerno aplika medias para garantisar disha omojeneydad.