Linguistika

Un artíkolo de la Vikipedya, la ansiklopedya líbera
     

La Linguistika (del franzes linguistique) es la sensia del estudio sientifiko del lenguaje. Un linguista es un benadam kon konosensya en linguistika, ama ke una persona ke avla varios idiomas es un poliglota. La linguistika no konsiste, por tanto, en el ambezamiento de linguas o el analisis de tekstos literarios, ama enel arte de ambezar los komponentes i karakteristikas de las linguas.

En el ambezamiento del lenguaje se topan los sigientes enfokes:

  • Jeneral: Ambezamiento teoriko del lenguaje ke se okupa de métodos de investigasión i de kestiones komunes a las diversas lenguas.
  • Linguistika aplikada: rama de los estudios linguistikos ke se okupa de los problemas ke el lenguaje plantea komo medio de relasión sosial, espesialmente de los ke se refieren a la ensenyanza de idiomas.
  • Linguistika komparada: gramatika komparada.
  • Linguistika komputasionala; aplikasion de los metodos de la intelijensia artifisiala al tratamiento de kestiones linguistikas.
  • Linguistika evolutiva: linguistika diakronika.

La linguistika estudia todos aspektos de la lingua i kontiene subkampos tanto diversos komo la fonetika, la semantika, la sintaksis, la etimolojiya, la leksikografiya, la linguistika jenerala o teoriya de la linguistika, i la linguistika komparativa o istorika.

Ramas de la Linguistika[trocar | trocar el manadero]

Linguistika del desarroyo del lenguaje
Neurolinguistika
Psikolinguistika
Sosiolinguistika


Ikono de esbozo
Ikono de esbozo

Este artikolo es endagora, muy chiko. Muchiguando el su kontenido vas ayudar a amijorar Vikipedya.
Puedes kitar ayudo kon las vikipedyas en otras linguas.