Minaré

de Vikipedya, la ansiklopedya líbera
Saltar a: navigación, buxcar
Minarés de la mishkita de Asuán

El minaré o alminar es el nombre kon el kualo se konosen las kulás de las mishkitas. Ambos nombres proseden del arabo منار, minār o manār, el priméro del fransez minaret, tomado del turkano, minare, el kualo a la su vez lo toma del arabo i el sigondo direktamente kon adisión del artíkolo arabo al-. La palavra araba minar signifika «fener», deke en syéklos pasados era uzual kolokar luzes en los minarés para oryentar a los viajeros asia la sivdad. En arabo la palavra ke se uza má propiamente es مئذنة mi'dhana, es dizir, lugar desde ande se aze el adhan o yamada a meldar.

El su prinsipal buto es azer ke la mayor kantidá de djente pueda oyir kada una de las sinko yamadas a meldar. Para esto tiene uzualmente en la su parte má elevada, un balkon desde el kualo el muezin o almuédano azía tradisionalmente la yamada a meldar uzando la su voz. Oy endiya, se uza un megáfono.

La forma de los minarés troka asigún las rejiones. En el Maghreb, las mishkitas suelen tener sólo uno, de baza kadrada; el egzempio má ermozo es el antiko minaré de la Gran Mishkita de Kairuan en Tunesia. En el Oryente son má komunes las mishkitas kon dos o katro minarés, jeneralmente, i kon forma diferente. En las rejiones de enfluensia ottomana los minarés de baza sirkulara, kon un balkon saliente i techo en forma de kono son má komunes.

Ver endemas[trocar | editar código]

Enlasos eksternos[trocar | editar código]

Commons-logo.svg
Klika akí para ver las imajes de Commons ensima de Minarés.