Ostralya

Kale revizar este artikolo
Un artíkolo de la Vikipedya, la ansiklopedya líbera

       
Este artikolo uza la grafiya Turka. Munço mersi por mantener el artikolo uzando este stylo.

Mankomunita de Ostralya
Commonwealth of Australia
מאנקומונידאד די אאוסטראלײה
Bandyera Eskudo

Situasión de Ostralya
Situasión de Ostralya

Kapitala: Camberra
Şefe de estado: Carlos III del Reino Unido
Şefe de governo: Anthony Albanese
Ekstension: 7 692 024 km²
Povlasion: 26 473 055

Por maz enformasyon, mira ver
Australia o
Ostralya en Wikidata


Ostralya, ofisialmente Mankomunidad de Ostralya (en inglez Commonwealth of Australia) es un payiz ke okupa toda la parte kontinentala de Oseania, el kontinente ma çiko del mundo, por demaziya de varias isolas en los oseyanos Pasifiko, Indiko i Antartiko. Ostralya es el seiseno payiz ma grande del mundo i el ma grande de Oseania.

Etimolojiya[trocar | trocar el manadero]

El nombre de Ostralya tyene una doble etimolojiya. Por un lado deriva del latin Australis, del sud: konsejas de una “tierra deskonyesida del sud” (terra australis inkognita), ke datan de los tyempos romanos, eran frekuentes en la jeografiya medievala, ma insiertas. Por otra parte, Pedro Fernández de Quirós deskubryo el arkipielago de las Muevas Hebridas (aktual Vanuatu) en 1606 i pensando que avia yegado a Australia, la bautizo Austrialia del Espíritu Santo, meşklando los biervos Austral, "sur" en latin, i Ostriya, la dinastiya a la rason reynante en Espanya. Ansi se orijino el nombre kon el ke en el futuro se konosierono las tierras al sud de la Mueva Guineya.

Istorya[trocar | trocar el manadero]

La masa kontinentala de Sahul, denantes de ke la elevasyon del nivel de los oseanos separase Australia, Mueva Guinea i Tasmania tras la ultima era glasyala.

La istorya de Australia komenzo kon la yegada de umanos a la Australia kontinentala desde el norte aze más de 65 000 anyos,[1] (i inkluso 68 000, asegún algunos estudios).[2]A pesar de haber sido vista desde el sieklo XVI por marineros portugezos i espanyoles, kienes por razones estratejikas abian mantenido en sekreto el su deshkubrimento, la su istoria eskrita solo komenzo kon los eksploradores neerlandeses ke la avistaron en el sieklo XVII. Eyos, sin embargo, dieron a meldar ke la tierra australa no era morada e apta para la kolonizasión, deshando ansi el kamino abierto para las posteriores ekspedisiones britanikas.

La interpretasión de la istoria australiana es un tema de diskusion ainda en la aktualidad, partikular mente en lo ke se refiere al trato de los aborijinalos australianos por parte de los kolonistas evropeos.

Jeografiya[trocar | trocar el manadero]

territoryo ostralyano no komparte frontieras terrestres kon ningun payiz, es una grande isola o un kontinente al sud del mundo, komparte frontieras maritimas kon el Oseyano Antartiko al sud, kon el Oseyano Pasifiko al oryente i al oksidente kon el Oseyano Indiko. El payiz es apartajado en ocho estados i tres tyrritorios, la kapitala es la sivdad de Camberra, la orbe mas povlada del payiz es Sidney, unas de las mas provablemente del kontinente a muchiguar.

Indemas, Ostralya topa entre las sus koordinadas 32° i 14° norte i 86° i 118° oeste; jeografikamente se konforma por una grande masa kontinentala de la plaka ostralyana, al sud se topa la Tasmaniya, al zentro es el Altoplano Sentralo una planada sirkada por katenas muntanyosas ansima de 1000 metros de altitud al oryente, tyene otronas posesiyones minores no kontinentalos komo las Isola Cook.

Refrensyas[trocar | trocar el manadero]

  1. Clarkson, Chris et al. (2017) "Human occupation of northern Australia by 65,000 years ago"; Nature 547: 306–310. Xablón:Doi
  2. «Fossil challenge to Africa theory» (2001). Consultado el 8 de enero de 2007.

Atamientos eksternos[trocar | trocar el manadero]

Commons Wikimedia Commons alberga kontenido multimedia sovre Ostralya


Ikono de esbozo
Ikono de esbozo

Este artikolo es endagora, muy chiko. Muchiguando el su kontenido vas ayudar a amijorar Vikipedya.
Puedes kitar ayudo kon las vikipedyas en otras linguas.