Simone Veil

de Vikipedya, la ansiklopedya líbera
Saltar a: navigación, buxcar
Simone Veil

Simone Veil es una politika i advokata franseza de orijin djudio. Nasió enel anyo 1927 kon el nombre Simone Annie Jacob.

Fue salvada de la Shoa. espesifikanente del kampo de Auschwitz-Birkenau. Entró a la politika franseza kon reushitá; en 1974, fue Ministra de Salud; en 1975, izo pasar por el Parlamento la ley ke se yama kon el su nombre i ke izo el aborto libbero de enviar a prizión. De 1979 fin 1982, fue la primera mujer prezidente del Parlamento Evropeo. En los anyos 1978-2007, fue Ministra de Asuntos Sosyales i de Salud. Enel anyo 2009, resivió la mas grande medalya militar franseza i la medalya de la Legion d’Honneur.

En la anyada de 2010, asigun una istatistika, fue eskojida komo la mujer preferada de los fransezes. En el mezmo anyo, por la prima vez en la istorya franseza, fue una mujer akseptada i onorada en la Akademia Franseza.

En el su kamino politiko, apoyó a Nicolas Sarkozy komo Prezidente i endemas se okupa de la integrasion i la emigrasion; luchó kon reushitá por meter en la Konstitusyon, una ley en kontro de la distenksion de la diversidad etnika.

Ovras[trocar | editar código]