Torá

Un artíkolo de la Vikipedya, la ansiklopedya líbera
Fragmento del Pentateuk

El Pentateuk o la Torá (תּוֹרָה), son los sinko primeros livros de la Biblia o de la Tanah תָּנָ"ךְ (la Biblia Ebrea) ke korresponde a la Viejo Testamento kristiano. Konosidos tambien komo Los Sinko Libros de Moises, i en la traduksiyon del ebreo al gréko en la Septuaginta, komo Pentateuk. Afilú los djudios tambien se refieren a toda la revelasion i ambezanzas djudias komo la Tora.

La Torá es una palabra ebrea ke signifika ambezanza, instruksion, o espesifikamente Ley. En la Tora es la istoria fueron eskritos por Moshe Rabenu, desde de Bereshit asta Debarim, la istoria de la Kriasion del Olam ke antes de la Torah, fueron kontada de padre a ijo ke es konosido komo la Ley Orala ke segundo el djudezmo aze tambien parte de la Torah eskrita

Los sinko libros son Djenesis (Bereshit בְּרֵאשִׁית ), Eksodo (Shemot שְׁמוֹת), Levitik Vaïqrora (וֶיִּקְרָא), Numeros (Bemidbar בְּמִדְבֶּר) i Deuteronomi (Devarim דְּבָרִים). En la version griega de la Tora, estes sinko libros konforman el Pentateuk (del griego πεντάτευχος ke quiere dizir "sinko kontenedores"), Khamishora humshe Tora (חֲמִשָׁה חֻמְּשֵׁי תוֹרָה; ebreo ke quiere dizir "Las sinko partes de la Tora"), i kada uno de eyos es un khummaish (חֻמָּש "quinto").

Los livros an sido redaktados por la fuzion de tekstos diversos, asigun la ipotesis dokumental (ke algunos kritikos estiren a otros volumenes biblikos).


 
Livros de la Torá

Bereshit | Shemot | Vayikrá | Bamidbar | Dvarim


Ikono de esbozo
Ikono de esbozo

Este artikolo es endagora, muy chiko. Muchiguando el su kontenido vas ayudar a amijorar Vikipedya.
Puedes kitar ayudo kon las vikipedyas en otras linguas.