Zoolojia

Un artíkolo de la Vikipedya, la ansiklopedya líbera

Zoolojia (del griego zoon = animal i logos = estudio) es la disciplina biolojika que se encarga del estudio de los animales.

Historia de la zoolojia[trocar | trocar el manadero]

Ramas de la biolojia relevantes en la zoolojia[trocar | trocar el manadero]

Las ramas orijinales de la zoolojia establesidas a finales del siglo XIX komo la fisika animal, la bionomika i la morfografiya, en gran parte han sido subsumidas en areas mas amplias de la biolojia que inkluyen estudios de los mekanismos komunes tanto a plantas komo a animales. La biolojiya animal es kubierta en varias areas generales:

  1. La fisiolojiya animal es estudiada bajo varios kampos inkluyendo la anatomía i la embriología.
  2. Los mekanismos genetikos i del desarroyo komunes a animales i plantas son estudiados en la biología molecular, la genetika molekular i la biología del desarroyo.
  3. La ekolojiya animal es kubierta bajo la ekolojiya konduktual i otros kampos.
  4. La biolojiya evolutiva tanto de animales komo de plantas es considerada en los artículos sobre la evolución, la genética de poblaciones, la herencia, la variación, el Mendelismo i la reproducción.
  5. La sistemática, la cladística, la filogenetika, la filojeografiya, la biojeografiya i la taksonomia klasifican i agrupan las espesies por medio de la descendensia komun i las asociasiones regionales.

Además, varias disciplinas orientadas taxonomicamente como la mamiferología, la herpetología i la ornitologiya estudian los mecanismos ke son específicos para akeyos grupos.

Sistemas de klasifikasion[trocar | trocar el manadero]

La morfografía abarca la exploración i tabulación sistemática de los hechos concernientes al reconocimiento de todas las especies existentes i extintas de animales i su distribución en el espacio i el tiempo.

Las principales variedades de trabajadores zoológicos situados bajo éste encabezado son:

  1. Los museólogos de antaño i sus representantes modernos, los conservadores i descriptores de colecciones zoológicas.
  2. Los tempranos exploradores i modernos naturalistas viajeros i escritores sobre la zoogeografía.
  3. Los colectores de fósiles i paleontólogos.

Gradualmente, desde los tiempos de Hunter i Cuvier, el estudio anatomiko se ha ido disociando cada vez de la morfografía, hasta que al día de hoy nadie considera de valor un estudio animal que no incluya en su enfoque la estructura interna, la histología i la embriología.

El autentiko surgimiento de la zoolojia despues del período legendario de la Edad Media esta ligado al nombre de un inglés, Edward Edward Wotton, nasido en Oxford en 1492, kien ejersio komo mediko en Londres i murio en 1555. Publiko un tratado titulado De differentiis animalium en París en 1552. En munchos sentidos Wotton era simplemente un exponente de Aristóteles, kuya doktrina (kon varias adiciones imaginarias), konstituyera la verdadera base de conocimiento zoológico a lo largo de la Edad Media. El mérito de Wotton fue el rechazo de los argumentos legendarios i fantastikos, i su regreso a Aristóteles i a la observasion de la naturaleza.

El metodo mas efektivo para notar el progreso de la zoología durante los siglos XVI, XVII i XVIII es comparar las concepciones clasificatorias de Aristóteles con las de los sucesivos naturalistas, akeyos ke pueden ser enkontrados en las obras de Caldon.

Zoologos destakados[trocar | trocar el manadero]

Véase también[trocar | trocar el manadero]

Enlases eksternos[trocar | trocar el manadero]