Djava (isola)

de Vikipedya, la ansiklopedya líbera
Saltar a: navigación, buxcar

Djava (en indonesyo Jawa), es una isola ke se topa enel arkipyélago de Indonesya i ande se topa la sivdad kapitala del payis, Djakarta.

La isola mide 132.000 km²] i en eya biven unos 124 milyones de personas, fakto ke la aze la isola mas povlada del mundo, por delántre de Honshu, Japon. Endemas, Djava es la isola más kon mayor densidad de povlasiyon de Indonesya, kon 864 ab/km². Si la isola fuesse un payis, estaria enel sigundo lugar en la lista de payises kon mayor densidad de povlasiyon enel mundo, i enel 11º lugar en la lista de payises mas povlados mundo.

Administrasiyon[trocar | editar código]

La isola esta dividida en 4 provinsias, 1 rejión espesiala * (istimewa daerah), i 1 ** distrito espesial, ke es la sivdad kapitala (ibukota khusus daerah):

Jeografiya[trocar | editar código]

Djava se topa en un arkipyélago ke empiesa kon Sumatra al nord-oeste i akava en Bali al oryente. Es la 13ra isola más grande del mundo. Al nord-este se topa la isola Borneo, la kuala esta kompartida por Indonesya, Malasya i Brunei Darussalam. Al sud se topa la isola Christmas, de Ostralya. Djava es una isola de orijin volkaniko i tiene 38 montanyas ke en otra epoka eran volkanes aktivos.

De entereso[trocar | editar código]

El perfekto Buda de Borobudur.

En Djava se ankontra la sivdad kapitala de Indonesya, Yakarta. Para los turistos, lo mas bushkado para vijitar son la sivdad de Yogyakarta, un gran monumento budista en forma de pirámide yamado Borobudur i el templo induizta más grande de la isola, el Prambanan.

Atamientos eksternos[trocar | editar código]

Commons-logo.svg
Wikimedia Commons alberga kontenido multimedia sovre Djava