Oscar Niemeyer

Un artíkolo de la Vikipedya, la ansiklopedya líbera
Oscar Niemeyer

Oscar Ribeiro de Almeida Niemeyer Soares Filho (Rio de Janeiro, Brasil, 15 de Disiembre de 1907 - Rio de Janeiro, Brasil, 5 de Disiembre de 2012) fue un arkitekto de Brasil. Sigidor i gran promotor de las ideas de Le Corbusier, es konsiderado uno de los arkitektos má enfluyentes de la arkitektura modérna internasionala. Fue uno de los priméros en la eksplorasiyon de las posivilidás de uzo para fraguamyéntos del ormigon armado i sobre todu, konosido mondialmente por el su desinyo de la mueva sivdad kapitala de Brasil, Brasilia.

Karriera komo arkitekto[trocar | trocar el manadero]

La katedrala de Brasilia

Enel anyo 1956, el urbanista Lúcio Costa es elejito ganado del konkorso de prodjektos para desinyar la mueva sivdad kapitala, Brasilia, i por kunvidasion del presidente Juscelino Kubitschek, Oscar Niemeyer empiesa a lavorar en este prodjekto, enkargado de las fráguas i Lúcio Costa del plano de la sivdad i del su desinyo urbano. En pokos meses, Niemeyer desinya diezenas de fráguas residensialas, komersialas i administrativas, entre eyos la residensia del Presidente (Palácio da Alvorada); el Kongreso Nasional (la Kamara de los Diputados i el Senado Federal); la Katedrala de Brasilia; el Palasio de Itamaraty, sede de la kanzleriya; la sede de las Kortes Supremas Federalas; las fráguas de los ministerios, i la sede del govierno, el Palasio del Planalto. La katedrala es konsiderada espesialmente ermoza, kon munchos simbolismos modérnos. La sivdad de Brasilia fue desinyada, konstruyida i aperturada durante el tyempo de un govyerno presidensial, katro anyos. La mueva kapitala fue ofisialmente aperturada el 21 de Avril de 1960.

En 1962, Niemeyer resivió el enkargo de organisar la Eskola de Arkitektura en la resyén kriada Universida de Brasilia (UnB). En 1963 es nombrado myémbro onorario del Instituto Amerikano de Akitektos de los Estatos Unitos, i enel mismo anyo gana el premio sovyétiko de paz, el Premio Lenin de la Paz.

Esplanada de los Ministerios, Brasilia, D. F., 2006. Amoestra varias de las obras de Niemeyer: el Kongreso Nasional al fondo, i a la dirita, la konosida katedrala de Brasilia i las má resyentes fráguas del Muzeyo Nasional i la Biblioteka Nasionala

Enel anyo 1964 vijita Israel i al ritornar ankontra un Brasil kompletamente diferente. En Marso es presidente João Goulart, el kualo tomó poder dempués de la renunsia del presidente elekto, Jânio Quadros, el kualo fue kitado del poder por las huérsas armadas.

En la anyada de los '70, se muda a Evropa i apertura un buro ayí, en Paris. En Arjelia desinya la Universida de Konstantina i en 1970, la mishkita de Arjel. En Fransia kria la sede del Partito Komunista Fransez, el Place du Colonel Fabien, i en Italia la sede de la Editora Mondadori. En Portugal desinya el Otél Pestana Casino Park, en la sivdad de Funchal. Tambien desinya la Mishkita Estatala de Penang en George Town, la kapitala del estato de Penang (Malasia). Enel anyo 1987 resivió el Premio Pritzker de Arkitektura, konsiderado el mayor premio en esta sensia.

Niemeyer yegó a los 100 anyos en 2007, ainda aktivo, lavorando en eskulturas i adjustos de alkunas de las sus obras antikas, las kualas están defendidas komo patrimonio nasional o internasional, i por tanto, sólu pueden ser modifikadas kon lisensia de Niemeyer. Kon motivo del su sentenario, Vladímir Putin, en nombre del govyerno ruso, le dio a Niemeyer la medalya de la Orden de la Amistad. Enel anyo 2008, presentó el prodjekto Puerto de la Música, el kualo se va fraguar en Rosario (Arjentina) en el Parko Urquiza, serkano al Monumento a la Bandeira.

El 10 de Jenero de 2009 i kon 101 anyos de edad, Oscar Niemeyer, apresentó un muevo prodjekto, la Plasa de la Soberaniya, la kuala va ser fraguáda en la Esplanada de los Ministerios, en Brasilia. Esta plaza se kree va ser aperturada en Avril de 2010, va kontar kon un Memorial de los Presidentes de Brasil, i un monumento en onor al sinkentenario de la kapitala.

Atamientos eksternos[trocar | trocar el manadero]


Commons Wikimedia Commons alberga kontenido multimedia sovre Oscar Niemeyer