Souk

Un artíkolo de la Vikipedya, la ansiklopedya líbera

Souk, Charshí, Merkato arabo o Zouk, (en arabo سوق, en ivrit שוק, shuk) es el nombre en este lashon de los merkados al áyr libero onde es posivle merkar i vender aliméntos, animáles, espesias, fashadúra, parfumes, i otras kozas. Este merkado esta ubikado jeneralmente en una plasa en el sentro de la sivdad, ya ke alderredór a eya ay munshas aktivitas, i komo es un lugar ónde se puede aser munchas aktivitas komersyales, van aparesiendo otras aktivitas relasyonadas, komo el transporto, mezkitas, eskolas i otras.

En alkunos lugares la su aktivita puede ser por semana o diaria, lo ke va depender del tamanyo de la sivdad y de la rejion serkana. Los Souks son jeneralmente mensionados en kuentos komo Las mil i una noches; komo por egzemplo, tenemos la istorya de Una áva de ermozúra en dónde el padre del mansevo de la istorya, Hamseddin, es el shefe del souk de El Kairo.

Alkunos de los egzemplos má konosidos son el souk Bizouriyya en Damask, el Souk Saray en Bagdad, el Souk Zanqat al-Niswaan en Alejandria, el Souk Djemaa el Fna en Marrakesh, el Shuk Mahane Yehuda en Yerushalayim i el Shuk HaKarmel en Tel Aviv.