Antropolojiya

Un artíkolo de la Vikipedya, la ansiklopedya líbera
Este artikolo uza la grafia de Aki Yerushalayim para la lingua judeo-espanyola. Mersi muncho por mantener el artikolo uzando este estil.

La Antropolojiya nase inisialmente komo el estudio sientífiko de la Yistorya. Al imponerse en la kultura oksidental el método sientífiko, diversos autores pensaron ke los fenómenos istórykos podiyan hayarse governados por leyes ke podiyan averiguarse, enunsiarse i zer utilizadas para la prediksyón de resultatos.

Esta konsepsyón se abandona durante el siglo veinte, entendiéndose aktualmente por Antropolojiya «el estudio de la humanidad, de los pueblos antiguos i modernos i de sus estilos de vida» (Marvin Harris).

Etimolójikamente signifika konosimiento del hombre, al derivar de los términos griegos "antropos" i "logos".

La Antropolojiya es una dissiplina ke abarka numerosos kampos. Los kuatro más estudiados son los siguientes:

Una kinta dissiplina ke, de alguna manera, kompendia la kuatro anteriores es la antropolojiya aplikada; kon la kual se trata de identifikar, evaluar i resolver problemas práktikos de la aktividad humana en la sosiedad aktual. Por ejemplo, los antropólogos médikos (ver Antropolojiya médika) kolaboran en la evaluasión e implantasión de programas de salud públika ke hayan de ser aseptados por los kolektivos a kienes van dirijidos. Lo mismo podriya desirse de aktuasiones en programas de desarroyo o medioambientales.

Dadas sus pekuliaridades tambyen habriya ke añadir una seksta dissiplina: la Antropolojiya filosófika.


Istoria de la Antropolojiya

Relasión de konosidos antropólogos organizados por orden alfabétiko