Filosofia

Un artíkolo de la Vikipedya, la ansiklopedya líbera

La filosofiya es la konosensia del pensamiento i la justifikasion de las kreyensias; en definitiva, filosofad konsiste en meldar o razonar aserka del mundo ke mos rodea; endagora bien, en aktividad ay aspektos diferentes de otras ramadas dela konosensia, en partikular de la sensia, puesto ke, mientres esta desvelopa un sistema de konosensia konkreta - observasion, medision, hipotesis i prediksion -,la filosofiya va mas aya i topa, por egzempio, en el terreno de la Teolojiya, es dizir, eksplora el kampo de las razones ultimas, akeyas ke el ombre de forma tradisionala atribuye a la divinidad. Por modre, en determinadas epokas istorikas la filosofia i la teolojia se funden alkunas vezes komo una misma koza, filosofos komo San Agustin de Hipona o Santo Tomas de Akino tenyian una konsepsion del olam ke suponyia la preyeminensia del modelo kristiano komo fuente i finalidad de todo konosensia umana; endemas, en muestra epoka el modelo de konosensia sentifika es el predominante. No solo la relijion tentado limitad la filosofia, tambyen lo han echo, o lo azen, rejimenes politikos ke podemos yamar de pensamiento uniko, es dizir, akeyos ke, por un motivo o por otro, limitan las libertas umanas y, en deluego, la libertad de kreyensias i opinion.

Es el keazer maz propiamente umano, purke nase de un saber universal kuya aktitud de kontemplasion refleksiva esta oryentada azia la fundamentasión intelektual de todo saber, produsiendo un orde partikolar de konosensias.

La etimolojia del biervo filosofia mos informa de su esensia, filosofia sinyfikansia amor a la saveduriya. Por tal motivo, uno de los temas espesifikos de la espekulasion filosofika versa aserka de dizir - i de intentar demostrar, en su kavzo - en ke konsta la saveduriya.

Istoria de la Filosofia[trocar | trocar el manadero]

Temas klasikos de la filosofia[trocar | trocar el manadero]

El ser

Apartajamientos de la Filosofia[trocar | trocar el manadero]

Los sistemas filosofikos[trocar | trocar el manadero]

Xablón:SistemasFilosofikos

Lista de filosofos[trocar | trocar el manadero]