Hamsa

de Vikipedya, la ansiklopedya líbera
Saltar a: navigación, buxcar
La hamsa en formo de colgante

La hamsa (en arabo, خمسة; «sinko») es un simbolo en forma de mano la cual es usada tradicionalmente en el Mundo Arabo como talisman

En algunos paises es llamada Mano de Fatima, por Fatima az-Zahra, hija de Mahomat, y a veces ojo de Fatima, deje algunas versiones del simbolo iban incluir un ojo. Los djudios, por la su parte, con frecuencia la llaman Mano de Miriam (hermana de Moshe Rabenu y Aaron) o mano sinko). La forma mas comun del simbolo es la de una mano simétrica: el dedo del corazón en el centro, a sus lados el anular y el índice, un poco más cortos que el del corazón eh iguales entre si, y en los extremosemos dos pulgares, A veses contiene otros simbolos, como escrituras religiosas, el verbo "mazal" o "mazal tov", estrellas de David, ojos y otros elementos destinados a aumentar el poder. Es común encontrarlas en forma de amuleto (pendientes, colgantes), en las puertas de las casas.

Los musulmanos akorrúto establesen una relación entre los cinco dedos de la mano y los cinco pilares del Islam, mientres que los judios hacen lo propio con los cinco libros de la Tora. El simbolo, entoncesnses, no tiene relación alguna con el Islam. De fákto, una interpretasion estrikta no akonsejaria el su uzo ekstendido, déke el Koran kritika los amuletos i la superstision en jeneral. La hamsa la ivan uzar los Punikos, ke la asosiaban kon la diosa Tanit, i es probable ke sea aun má antiga.

Hamsa de metal en una pared, kon una palavra en ivrit, Hai - "Bivo"

Las Hamsas son populares komo amuletos i dekorasiyones en Yisrael i la jente no las konsidera komo un elemento kon relasion islamika eksepto el nombre arabo. Entre djudios, es komun ankontrar hamsas, ke son un simbolo de buen mazal, i se ankontran munshas dekoradas kon dibujos de pishkados. Es komun ankontrar hamsas en plakas para la pared, portayaves i aksesorios para las mujeres. Alkunas veses tienen eskrituradas tefilot komo la Shema Israel, la Birkat habait o la Tefilat HaDereh.

Alkunas organisasiones ke ovran por la paz en el Medio Oryente an tomado la hamsa komo simbolo de las asemejansas kulturales ke egzisten entre musulmanos y djudios.

Enlasos eksternos[trocar | Trocar el manadero]