Imigrasion polaka en Meksiko

Un artíkolo de la Vikipedya, la ansiklopedya líbera
Este artikolo uza la grafia de Aki Yerushalayim para la lingua judeo-espanyola. Mersi muncho por mantener el artikolo uzando este estil.

Kriaturas de Santa Rosa.

Los polakos o los polonezos zon estranieros ke se afinkaron en lo ke oy es Meksiko a finales del syklo XIX I prinsipio del seklo XX, alkunos de eyos eran djudios ashkenazis, los kualos ayegaron kon almanes, chekos, bulgarianos i rusos durante la Sigunda Gerra Mondiala. Tambien yegaron anyos despues, munchos polonezos ke huyeron del rejime sovietiko ke okupo Polonia.

Istoria[trocar | trocar el manadero]

Dempués de la independensia de Méksiko, el paiz entró en un proseso difisil de governo, eso okasiono munchos muevos konfliktos armados entre meksikanos, tanto los liberales komo los konservadores contrataton soldados polakos i chekoslovakos, a los que yamaban los peregrinos, también havía soldados polakos durante la Gerra de Reforma i durante el governo el de Maximiliano I.

En mayo del anyo 1942, Meksiko deklara la gerra a la Almania kon el derrivo del avion meksikano, escuadrón 21. El paiz muestra ayudo a la djente de Polonia, En 1943, Meksiko acepto el ingreso de 2,000 refugiados polakos basho el tratado de Varsovia, 1,400 eran ninyos huerfanos, estos hueron asistidos en la azinda de Santa Rosa en León, Guanajuato por relijiosos katolikos, la majoria de las kriaturas eran de padres kotolikos, ma alkunas kriaturas eran ijikos de djudios ashkenazis, los kuales hueron entregados a la komunidad djudia de la Sivdad de Meksiko.

Polakos afamados de Meksiko[trocar | trocar el manadero]

Meksikanos de orijin polonez[trocar | trocar el manadero]

Referensias[trocar | trocar el manadero]

Atamientos eksternos[trocar | trocar el manadero]