Kalendario gregoriano

Un artíkolo de la Vikipedya, la ansiklopedya líbera
Este artikolo uza la grafia de Aki Yerushalayim para la lingua judeo-espanyola. Mersi muncho por mantener el artikolo uzando este estil.

El Papás Gregorius XIII, el primero en achetar el kalendario.

El kalendario gregoriano es el kalendario definido por el papas Grigoriy XIII. Esta en uzo desde la anyada de 1582 i esta bazado enel kalendario djuliano, el kualo era uzado desde ke Julius Caesar dechidio el su uso enel anyo 46 AEK.[1] El trokamiento del kalendario fue ambezado i echo por los akademikos de la Universita de Salamanka, los kualos apresentaron al Papás la proposta eskapada.[2] Djustamente en akeya anyada, el papás mando ke kitassen 10 diyas del kalendario; al 4 de Oktobre antonses yego a seguirlo el 15 de Oktobre, kon el buto de amijorar la arivada de la primavera, deke el Kalendario djuliano no definia djustamente la arivada de las estasiones.

Referensias[trocar | trocar el manadero]

  1. El kalendario djuliano era basikamente el kalendario ayifsiano, el primer kalendario solar konosido ke define una anyada de 365,25 diyas.
  2. Salamanca, Unamuno y la UNAM. Alfonso Aguilar Guerrero, Universita Nasionala Otonoma de Meksiko (en lingua kastilyana)


Mezes del anyo
Jenero - Fevrero - Marso - Avril - Mayo - Djunio - Djulio - Ogusto - Septembre - Oktubre - Noviembre - Disiembre