Kuzina

Un artíkolo de la Vikipedya, la ansiklopedya líbera

La Kuzina (del latin coquere, "kuzinar") es la forma kriativa de preparar los alimentos i depende muncho de la kultura, deke los konosimyentos de los alimentos son diferentes, ansina komo endemas de la su forma de aparejarlos, ansina komo de los rituales sosyalos establesidos alderedor de la kumida. No se deve konfonder kon la gastronomiya, la kuala yevaría a la kuzina a un kampo má jeneral dedikado a todo lo relasionado con la kuzina.

Egziste un arte kulinario diferente en cada puevlo, kultura i rejión. Oy endiya, shukúr a la globalisasiyon, con la komunikasion de milyones de personas i la enfluensia de los midios de komunikasion, ansina komo del komersio, esto aze ke egzista un mayor konosimyénto i entereso por la kuzina de otros paezes i kulturas, endemas de un amijos akseso a las rus rechetas i alimentos para eyas. Afilu, la mayoria de estas rechetas i las sus variasiyones tienen los sus orijines en las kuzinas tradisionalas dezvelopadas durante muncho tyempo, kon rituales de aparejamyénto los kualos se yevan de una jenerasion a otra.

La kuzina tradisionala es un arte fondamentalmente sosyala, kon valores lokales i tradisionales, má la sosyeté modérna aze endagora má kolay el su aparejamyénto, anke la su materia prima se sembre a miles de kilometros.

Enlasos eksternos[trocar | trocar el manadero]