Meteorolojiya

Un artíkolo de la Vikipedya, la ansiklopedya líbera

La meteorolojiya (del grego μετεωρολογία) es la sensia ke trata de la estado del tiempo i de los meteoros en la atmosfera terrestre.

Inkluye el estudio de las variasiones diarias de las kondisiones atmosferikas (Meteorolojiya Sinoptika), el estudio de las propiedades elektrikas, optikas i otros de la atmosfera (Meteorolojiya Fisika), la variasion de los elementos meteorolojikos serka de la tierra en un area chika (Mikrometeorolojiya) i otros munchos fenomenos. El estudio de las kapas maz altas de la atmosfera (superiores a los 20 km o 25 km) akostumbra a implikar el uzo de teknikas i disiplinas espesiales, i resibe el nombre de Aeronomia. El termino Aerolojiya se aplika al estudio de las kondisiones atmosferikas a kualkier altura.

Hay ke distinguir entre las kondisiones aktuales i su evolusion yamado tiempo atmosferiko i las kondisiones medias durante un largo periodo ke se konose komo klima del lugar o rejion.

Importansia de la meteorolojiya[trocar | trocar el manadero]

Por estudio de los fenomenos ke okurren en la atmosfera la meteorolojiya trata de definir el klima, predesir el tiempo, komprender la interaksion de la atmosfera kon otros subsistemas, etc.

El konosimiento de las variasiones klimatikas ha sido siempre de suma importansia para el desarroyo de la agrikultura, la navegasion, las operasiones militares i la vida en jeneral.

Por esto desde la maz remota antikita se tiene konstansia de la observasion de los trokos en el klima, asosiando el movimiento de los astros kon las estasiones del anyo i kon los fenomenos atmosferikos. Los antikos ejipsios asosiaban los siklos de kresida del Nilo kon los movimientos de las estreyas eksplikados por los movimientos de los mitolojikos dioses ejiptos. Los babilonios predesean el tiempo guiandose por el aspekto del sielo.

Fenomenos atmosferikos[trocar | trocar el manadero]

Los fenomenos atmosferikos o meteoros se pueden klasifikar en:

La presion, la temperatura i la umedad son los faktores klimatikos fundamentales en el estudio del klima i en la prediksion del tiempo. La temperatura, sometida a numerosas osilasiones, se haya kondisionada, entre otros multiples faktores, por la latitud i por la altura sovre el nivel del mar.

Ver tambien[trocar | trocar el manadero]