Montevideo

Un artíkolo de la Vikipedya, la ansiklopedya líbera
Saltar a: navigación, buxcar
Montevideo
Escudo de Montevideo
Montevideo collage.JPG
Paiz Flag of Uruguay.svg Uruguay
Pozision 34°28′17″S 57°50′39″O
• Altura n/d
Superfisia n/d
Povlasion 1 319 108 mor.
• Densidad n/d
Jentilisio n/d
Alkalde n/d
Pajina web n/d


Montevideo es la sivdad kapitala i la mayor sivdad de Uruguay, se topa en la zona meridionala del payis[1]. Es la sede sentrala del Mercosur i de la ALADI. Segun la data del senso de 2011, la sivdad tiene una povlasion aproksimada de 1.32 milyones de avitantes, mientras ke la su area metropolitana tiene una povlasion de 1.94 milyones de avitantes[2]. Fue fondada enel anyo 1726 por Bruno Mauricio de Zabala komo San Felipe y Santiago de Montevideo. Segun el Estudio GaWC enel anyo 1999, Montevideo es katalogada como una sivdad gloval "beta"[3]. Es konsiderada komo la sivdad kon mayor kalidad de vida en Latinoamerika[4] [5].

Etimolojia[trocar | trocar el manadero]

Egzisten alkunas eksplikasiones asirka del biervo Montevideo. No es en diskusión la ipótesis asegún la kuala el término monte proviene del serro ke se haya frente a la bahia, pero si el orijen etimolojiko del término video.[6]

  • Monte vide eu (He visto un monte) - orijin espontaneo:[7] Se trata de la más difundida de las versiones.[8] El nombre proviene de la ekspresión en portugez antikoo ke sinyifika «yo vi un monte», frase pronunsiada por un marinero anónimo pertenesiente a la ekspedisión de Fernando de Magalyanes al divisar el Serro.

Istoria[trocar | trocar el manadero]

La Yegada de los primeros moradores, en diziembre de 1726, se toma justamente komo el momento kulminante del proceso fundasional de la sivdad de Montevideo, ke se desvelopa entre los anyos 1724 i 1730.

Entre 1680 i 1683, el Reyno de Portugal fondo en la rejion la Colonia del Sacramento, frente a la sivdad de Buenos Ayres. A pesar de ke la tomaron el mismo anyo de su fundasion, los espanyoles debieron devolverla i no efectuaron ningún otro intento para desalojar a los portugezos asta 1723, kuando éstos komenzaron a fortifikad las alturas ke rodean la bahía de Montevideo.

Plaza Independencia.

Akodros[trocar | trocar el manadero]

Sivdades ermanas[trocar | trocar el manadero]

La Sivdad de Montevideo es ermanada kon las sigientes sivdades:

Ver endemas[trocar | trocar el manadero]

Referensias[trocar | trocar el manadero]

  1. Presisamente 34°54′21.06″S 56°11′29.04″W, koordenadas de la kolumna de la paz de la Plaza de Cagancha, el su kilómetro sero de las karreteras que inisian desde Montevideo.
  2. Se konsideró komo la su area metropolitana a los departamentos de Montevideo, Kanelones i San José.
  3. Sivdades Glovales, Wikipedia en inglez(en lingua inglesa). Konsultado el 2012-12-07.
  4. "Mercer 2011" «Presenta La Consultora Mercer su encuesta de Calidad de Vida Internacional 2011» (en lingua kastilyana). Konsultado el 2012-12-07.
  5. "Calidad de vida" «CIUDADES LATINOAMERICANAS EN EL ÍNDICE DE CALIDAD DE VIDA» (en lingua kastilyana). Konsultado el 2012-12-07.
  6. Xablón:Enlace roto
  7. Error en la cita: Etiqueta <ref> inválida; no se ha definido el contenido de las referencias llamadas OriMon
  8. Centro Radioaficionados Montevideo. «Paisaje urbano». Qsl.net. Consultado el 17 de noviembre de 2009.

Atamientos eksternos[trocar | trocar el manadero]

Commons Wikimedia Commons alberga kontenido multimedia sovre Montevideo