Mormonismo

Un artíkolo de la Vikipedya, la ansiklopedya líbera

El mormonismo es una tradición rêligiosa que toma su nombre del Libro de Mormón. Empeçó cuando el mancebo Joseph Smith (nacido en 1805 en Palmyra, New York) tornando a casa de su familia una manyana de la primavera de 1820, se arrodeó i declaró a su madre que savía que la iglesia lokal no era verdadera.

Creencias basicas[trocar | trocar el manadero]

El el mormonismo, los Articulos de Fe son un credo informal composado de la parte de Joseph Smith Jr. como parte de una letra embiada en 1842 a John Wentworth, editor del Chicago Democrat. Es una lista consisa de las tredje doctrinas fundamentales del mormonismo. Munchas denominasyones de los Santos de los Últimos Dias ven estos artikolos komo un estamento autoritario de teolojia basica. Algunas denominasyones, komo la Eglezya de Jesus-Kristo de los Santos de los Últimos Dyas, adoptaron los articulos como estructura.

Los Articulos de Fe son las venideras:

  1. kreemos en el Dio, el Pwadre Eterno, i en su Hijo, Jesús-cristo i en el Espiritu Santo.
  2. kreemos ke los ombres serán kastigados por sus pekados i no por la transgresyón de Adán.
  3. kreemos ke, por medyo del sakrifisyo ekspyatoryo de Kristo, toda la Umanidad puede ser salvada por la obedyensya a las leyes i ordenansas del Evanjelyo.
  4. kreemos ke los primeros principios y ordenansas del Evanjelyo son: primero, fe en el Señor Jesus-cristo; segundo, arrpentimyento; tersero, bavtismo por inmersyón para la remisyón de los pekados; cuarto, imposición de las manos para el don del Espiritu Santo.
  5. kreemos ke un ombre deve ser yamado por Dio, por la profesya i por la imposisyón de manos, por kyen posea avtoridad para pregonar el Evanjelyo i administrar sus ordenansas.
  6. kreemos en la mesma organisasyón eksistente en la Eglezya primitiva, esto es, apostoles, profetas, pastores, maestros, evenjelistas, ets.
  7. kreemos en el don de las lingvas, profesya, revelasyón, visyones, kura, interpretasyón de las lingvas, etc.correcta su traduksyón; creemos también ke el Libro de Mormón es la palavra de Dio.
  8. kreemos en todo lo ke Dyo a revelado, en todo lo ke revela agora, i kreemos ke Él avn revelará munchas grandes i importantes kozas pertenesyentes al Reyno de Dyo.
  9. kreemos en la koligasyón literal de Yisrael i en la restavrasyón de las Dyes Trivus; ke Syón será konstrvida en este kontinente (el amerikano); ke Kristo reynará personalmente sovre la tyerra; y ke ésta será renovada i resivirá su glorya paradisyaka.
  10. Pretendemos el privilejyo de adorar a Dyo, Todopoderoso, de akordo kon los diktamenes de nvestra konsyensya i konsedemos a todos los ombres el mezmo privilegyo, dexándolos adorar komo, ande o el que kisyeren.
  11. kreemos en la sumisyón a los reyes, presidentes, governadores i magistrados, en la obedyensya, onra i manutensyón de la ley.
  12. kreemos en ser onestos, verdaderos, kastos, benevolentes, virtuosos i en faser el byen a todos los ombres: en realidad, podemos desir ke segimos la amonestasyón de Pavlo - Kreemos en todas las cosas y confiamos en la kapasidad de soportar todo. Si hubiera cualquier cosa virtuosa, amavle o loavle, nosotros la buscaremos.

Kritikas desde los Sírkulos Kristyanos[trocar | trocar el manadero]

El mormonismo es uno de varios movimentos distintos, konosidos kolektivamente como restavrasyonismo, a diferensia de las denominasyones protestantes, i restavrar es una forma del kristyanismo más apegado al Nvevo Testamento. Munchos kristyanos, tanto katolikos komo protestantes, akuzan al mormonismo de no ser una denominasyón kistyana. Las prinsipales diferensyas entre el kristyanismo tradisyonal i el mormonismo son:

  • Las denominasyones del Movimento de los Santos de los Últimos Dyas basan su doktrina en otros livros además de la Biblya. No todas las denominasyones del mormonismo agregan al kanon kristyano tradisyonal los mesmos eskritos, ma todas aseptan el menos el Livro de Mormón komo eskretura sagrada. Este aspekto aleja al mormonismo del prinsipyo de "Sola Scriptura" ke fundó el protestantismo por lo kval el mormonismo no es konsiderado komo un eglezya kristyana protestante.