Partido Lavorista Israeli

Un artíkolo de la Vikipedya, la ansiklopedya líbera
Simbolo del partido HaAvoda (ebreo)

El Partido Lavorista Israeli, konosido en ebreo komo Mifleget HaAvoda HaYisraelit, fue fundado en 1968 tras la fusyon de tres partidos sosyalistas i travayadores. El partido aviya tenido un papel importante en la politika israeli de la fundasyon del Estádo en 1948 hasta los anyos 70, kuando su apoyo electoral aviya komensado a diminuyir.

El Partido Lavorista se identifikava kon el movimiento sionista i la kreasyon de un Estádo judyo en Palestina. El partido abogava por la iguadad sosyal, la justisia ekonomika i la konstruksyon de una sosyedad más iguadalaria. Durante munchos anyos, el Partido Lavorista aviya sido uno de los partidos polítikos prinsipales de Israel, i varios de sus lideres aviya okupado el kargo de Primer Ministro.

Uno de los lideres más prominentes del Partido Lavorista fue Yitzhak Rabin, kien fue primer ministro en dos okazyones. Rabin fue asesinado en 1995 por un ekstremista judyo kien se opunyava a los akuerdos de paz ke el aviya negosyado kon los palestinos.

El Partido Lavorista tambien aviya tenido un papel importante en la historia de la diaspora sefaradi. Munchos judyos sefaradis ke emigraryon a Israel después de la Segunda Guerra Mundial se identifikavan kon la ideolohia sosyalista del Partido Lavorista. El partido tambien aviya tenido lideres sefaradis prominentes.

En los ultimos dekadas, el Partido Lavorista aviya perdido muncha parte de su apoyo electoral. En las eleksyones de 2019, el partido solo aviya ganado 6 escaños en el parlamento israeli, lo ke representa una kaida signifikativa en komparasyon kon su eksito en el pasado.

A pesar de su deklin politiko, el Partido Lavorista todavia es un aktyor importante en la politika israeli i kontinua abogando por politikas sosyales i ekonomikas progresistas. El partido tambien es un simbolo importante de la historia i la kultura politika de Israel i de la diaspora sefaradi.

El Partido Lavorista Israeli aviya tenido un papel importante en la politika i la sosyedad israeli durante munchos anyos. Aunka aviya perdido muncha parte de su apoyo electoral en los ultimos dekadas, el partido todavia es un simbolo importante de la ideolohia sosyalista i de la historia i la kultura sefaradi.